آفتاب
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی برای کشور عزت بخش است

تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی برای کشور عزت بخش است

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی، اقتصادی پویا و زنده دل است گفت: تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی برای کشور عزت بخش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه گیلان، حسین مظفر در مراسم افتتاحیه کارگاه عملی آموزش اقتصاد مقاومتی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرای و فعالین بخش خصوصی و اساتید دانشگاه در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، از اقتصاد مقاومتی به عنوان الگویی متناسب با نیازها و دغدغه های کشور نام برد و اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی نگاه آینده نگرانه نسبت به نیازهای موجود جامعه در مسیر توسعه کشور دارد.

وی ایجاد حساسیت و عزم ملی در مجموعه مدیران کشوری و استانی و همچنین فعالین اقتصادی جهت درک شرایط جدید کشور برای عبور از تحریم ها را از مهمترین اهداف برگزاری این کارگاه‌ها عنوان کرد و افزود: همدلی، همکاری، عزم ملی و مدیریت جهادی، فرهنگ سازی و ایجاد گفتمان از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه‌ها است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بروز انقلاب اسلامی در اوج حاکمیت دو تفکر منحط لیبرالیسم و کمونیسم و سلطه‌ای دو تفکر دین گریز و دین ستیز به بخشی از دنیای شرق و غرب عالم و تقسیم جهان به بلوک شرق و غرب، فرهنگ و تمدن نوینی را فراروی انسان‌های حق گرای عالم قرار داد.

مظفر گفت: ظهور و بروز انقلابی به نام خدا و معنویت مردمی توسط مردمی با دستان خالی در مقابله با رژیم تا دندان مسلح مورد حمایت آمریکا موجب شگفتی دوستان و یاوران انقلاب و باعث خشم و غضب و کینه بدخواهان و دشمنان شد و ابهت پوشالی آمریکا را فرو ریخت و دستشان را از چپاول و غارت ملت ما کوتاه کرد.

وی یادآور شد: استکبار پس از شکست سفارتخانه ها را تبدیل به جاسوس خانه کرد و با ایجاد شورش در مناطق مرزی، کودتاهایی را شکل داد و بسیاری از نخبگان ما را به شهادت رساند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که امروز تهاجم فرهنگی با بهره گیری از فناوری نوین و پیشرفته برای تغییر نگرش و الگوهای رفتاری ملت ایران با تمام قوا وارد عرصه کارزار شده است، گفت: اگرچه بعضا نیز موجب تاثیراتی شده است ولی پایداری ملت به ارزش‌ها و آرمان ها و اعتقادات خود باعث شده است توطئه های استعماری نتواند توفیقات چندانی را بدست آورد.

مظفر با بیان این‌که دشمنان در ادامه دشمنی های خود تحریم های جدی و گسترده ای برای تضعیف بنیان توان اقتصادی کشور و کاهش توان بازسازی و نوسازی و گسترش فقر و بیکاری علیه کشور ما را آغاز کرده اند گفت: تدوین سند چشم انداز 20 ساله بهترین دستاورد برای مقابله با این توطئه هاست که سرنوشت و اهداف آرمانی کشور را مشخص می کند.

وی با بیان این‌که 3 برنامه توسعه قبل از انقلاب و 5 برنامه توسعه پس از انقلاب نتوانست آنگونه که باید در کشور رشد و شکوفایی ایجاد کند، افزود: بدین جهت میان چشم انداز و قوانین خلائی مشاهده شد و مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی مقام معظم رهبری مامور شد تا سیاست های کلان کشور را پیگیری کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: پس از بررسی ها 150 موضوع انتخاب و خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد که معظم له پس از بررسی شرایط خاص کشور دستور دادند تا سیاست های کلی نظام در این مسیر قرار گیرد.

مظفر در ادامه با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی، اقتصادی پویا و زنده دل است خاطرنشان کرد: تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی برای کشور عزت بخش است.

وی با اشاره به این‌که 16 دستگاه اجرایی در زمینه سیاست کلی مشخص شده اند، خاطرنشان کرد: 208 برنامه در این راستا تهیه شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: این دستگاه‌ها قوانین مزاحم در روند تولید را بررسی و قوانین جدیدی که نیاز به تصویب داشته باشد را در مجلس به صورت لایحه مطرح و پس از تصویب برای اجرا در کشور مطرح خواهند کرد.

مظفر با بیان این‌که در حال حاضر نسبت به سیاست کلی اقتصاد مقاومتی جلوتر هستیم، یادآور شد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به همکاری، عزم ملی و روحیه جهادی طبق فرمایش مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به بیانات رهبری افزود: باید محور اصلی سیاست های مقاومتی برای مردم بیان شود و در زندگی مردم رسوخ کرده و به مطالبات مردم تبدیل شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مقام معظم رهبری معتقدند اگر مدیریت جهادی با محور علم و درایت باشد، فشارهای قدرت های جهانی قابل تعدیل است و کشور مسیر روبه جلو خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N469479

وبگردی