آفتاب

درخواست پلیس انگلیس از مردم: "تروریست‌های احتمالی" را معرفی کنید

درخواست پلیس انگلیس از مردم: "تروریست‌های احتمالی" را معرفی کنید

پس از قتل خبرنگار آمریکایی توسط گروه داعش پلیس انگلیس از مردم خواست تا "تروریست‌های احتمالی" را بین اقوام، دوستان و همسایگان خود شناسایی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این درخواست در میان افزایش نگرانی دولت انگلیس مبنی بر اینکه افراد دارای پاسپورت انگلیسی که به عراق و سوریه سفر می‌کنند، ممکن است برای اجرای حمله علیه این کشور بازگردند، صورت گرفت.

گروه افراطی داعش هفته گذشته یک ویدئو را در اینترنت منتشر کرد که سربریدن جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی که از سال 2012 در سوریه مفقود شده است را نشان می‌داد.

مارک رولی، بالاترین مقام پلیس انگلیس در پروژه‌های ضد تروریستی در بیانیه‌ای گفت: ما از عموم مردم، دوستان و آشنایان درخواست‌ می‌کنیم تا برای شناسایی تروریست‌های احتمالی و بالقوه به ما کمک کنند. آن‌ها ممکن است در حال سفر به خارج از کشور باشند، تازه از خارج بازگشته یا نشانه‌هایی از افراطی‌گری داشته باشند.

وی افزود: هر انسان سالمی در کشور از قتل جیمز فولی توسط گروه تروریستی داعش متاثر شده است و این جنایتکار که به نظر ملیت انگلیسی دارد تمرکز و توجه‌ها را بر افراط گرایی در انگلیس مانند خاورمیانه برانگیخته‌ است.

به گفته رولی، پلیس در نیمه اول امسال در مقایسه با سال 2013 پنج برابر افراد بیشتری را که با حملات سوریه در ارتباط بودند، بازداشت کرده است.

69 نفر در نیمه اول سال 2014 بازداشت شده‌اند که مظنونان به اقداماتی چون سفر به خارج از کشور برای آموزش تروریستی، آمادگی برای فعالیت‌های تروریستی و تامین منابع برای فعالیت‌های تروریستی بوده‌اند.

وی در ادامه گفت: حدود 1100 برنامه با محتوای افراطی نیز از وب سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند یوتیوب، فیس بوک و توییتر پاک شده‌اند که حدود 800 مورد از آن‌ها به سوریه و عراق مرتبط بودند.

به گفته آژانس اطلاعات 500 انگلیسی برای جنگیدن در کنار افراطی‌ها طی سالهای گذشته به عراق و سوریه سفر کرده‌اند.

دولت انگلیس برای انجام اقداماتی در جهت مبارزه با افراطی گری به شدت تحت فشار است.

فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس نیز روز یکشنبه کشته شدن فولی توسط یک انگلیسی را "خیانت کامل" خواند.

رولی همچنین گفت: پیشرفت‌های مهمی در راه دستگیری قاتل فولی صورت گرفته است.

در همین حال سفیر انگلیس در آمریکا نیز اعلام کرد، مقامات انگلیسی به شناسایی این شخص نزدیک هستند.

انتهای پیام

کد N469386

وبگردی