آفتاب

رهبر حوثی های یمن خواستار تداوم اعتصاب و برپایی تظاهرات شد

رهبر حوثی های یمن خواستار تداوم اعتصاب و برپایی تظاهرات شد

تهران- ایرنا- ˈعبدالملک الحوثیˈ رهبر حوثی های یمن ضمن درخواست تداوم اعتصاب و برپایی تظاهرات علیه دولت ˈمحمد سالم باسندوهˈ نخست وزیر یمن، درباره مرحله بعدی اعتراض ها هشدار داد.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه خبری ˈاسکای نیوزˈ، الحوثی امروز (چهارشنبه) گفت: مرحله سوم اعتراض ها شدیدتر و مهمتر خواهد بود.

وی از طرفداران خود خواست که امروز در تظاهرات برای اعلام تایید اقدامات بعدی و تصمیم برای تداوم اعتصاب ها، شرکت کنند.

رهبر حوثی ها به نیروهای امنیتی یمن نسبت به خطر حمله به تظاهرات کنندگان هشدار داد و از ارتش یمن خواست که دست به خشونت نزند.

در مقابل، رییس جمهوری یمن از شیعیان حوثی که برای تحقق مطالبات سیاسی و مدنی خود مبارزه می کنند خواست تا با عقب نشینی از اطراف صنعا (پایتخت) زمینه را برای از سرگیری مذاکرات فراهم کنند.

ˈعبدربه منصور هادیˈ روز گذشته سه شنبه در نامه ای خطاب به ˈعبدالملک الحوثیˈ رهبر شیعیان حوثی از وی خواست تا نیروهایش را به طور کامل از استان عمران واقع در شمال صنعا خارج کند.

حوثی های یمن در ماه ژوییه (تیرماه) کنترل این استان را به دست گرفتند.

رییس جمهوری یمن در این نامه از حوثی ها خواست تا با آتش بس در استان ˈالجوفˈ که صحنه درگیری این گروه با ارتش یمن بوده، موافقت کنند.

وی همچنین تاکید کرده است که این گروه ˈعوامل تنش زا را از میان بردهˈ و زمینه را برای از سرگیری مذاکرات بر اساس ˈنکات مورد توافق با هیات نمایندگی رییس جمهوریˈ فراهم کنند.

حوثی های یمن به عنوان یکی از مطالبات خود خواستار کناره گیری دولت کنونی یمن، لغو افزایش بهای سوخت و ایجاد فضای لازم برای مشارکت سیاسی وسیع تر اقشار مختلف این کشور هستند.

این گروه همچنین با طرح دولت مبنی بر تقسیم یمن به شش منطقه مخالفند و آن را عامل تقسیم کشور به بخش های فقیر و غنی نشین و عظیم تر شدن شکاف میان این دو طبقه می دانند.

حوثی ها به منظور تقویت موقعیت خود، از هفته گذشته تاکنون در اطراف شهر صنعا مستقر شده اند.

دوره انتقال سیاسی در یمن از زمان برکناری ˈعلی عبدالله صالحˈ دیکتاتور سابق این کشور از مسند قدرت در سال 2012، همچنان به درازا کشیده است.

رسانام** 1453/1275
کد N469245

وبگردی