آفتاب

ابولا تاخیری یک ماهه در بازگشایی مدارس نیجریه ایجاد کرد

ابولا تاخیری یک ماهه در بازگشایی مدارس نیجریه ایجاد کرد

تهران – ایرنا – دولت نیجریه اعلام کرد که به دلیل برخی تدابیر پیشگیرانه در جهت مبارزه با انتشار ویروس ابولا، سال تحصیلی جدید با یک ماه تاخیر آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ˈفرانسهˈ، ˈابراهیم شکارائوˈ وزیر آموزش نیجریه روز گذشته (سه شنبه) در جمع شماری از آموزگاران این کشور گفت: همه مدارس اعم از خصوصی و دولتی تا روز دوشنبه 13 اکتبر (21 مهرماه) تعطیل خواهند بود.

وی افزود: این تصمیم به منظور کسب اطمینان از اجرای تدابیر پیشگیرانه کافی قبل از بازگشایی مدارس اتخاذ شده است.

پیش تر قرار بود مدارس سراسر نیجریه در تاریخ 15 سپتامبر (24 شهریور ماه) بازگشایی شوند.

بر اساس اظهارات وزیر بهداشت نیجریه، تاکنون 13 مورد ابتلا به این بیماری در نیجریه تایید شده است. ˈپاتریک ساویرˈ تبعه لیبریایی آمریکایی که در تاریخ 20 ژوییه (29 تیرماه) با سفر به شهر ˈلاگوسˈ پایتخت اقتصادی نیجریه ویروس ابولا را به این منطقه منتقل کرد نیز یکی از این 13 نفر محسوب می شود.

سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که بیش از 120 نفر از کارکنان بخش بهداشت و درمان در سراسر غرب آفریقا در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده و بیش از 240 نفر دیگر نیز به این ویروس آلوده شده اند.

بر اساس آخرین آمار این سازمان، از آغاز سال میلادی جاری تاکنون یک هزار و 427 نفر در غرب آفریقا در اثر ابتلا به ابولا جان خود را از دست داده اند.

این نهاد بین المللی اعلام کرده است که برآوردهایش درباره شمار قربانیان ابولا به مراتب از واقعیت کم تر است و دلیل آن را مقاومت جوامع در زمینه مراجعه به مراکز درمانی و نبود دسترسی به مناطق آلوده عنوان کرده است.

خاورم**9156//7074/1275
کد N469218

وبگردی