آفتاب

نماینده الیگودرز: ترمز ABS و کیسه هوا در خودروهای داخلی جنبه تشریفاتی دارند

نماینده الیگودرز: ترمز ABS و کیسه هوا در خودروهای داخلی جنبه تشریفاتی دارند

نماینده الیگودرز در مجلس با اشاره به کشته شدن 800 هزار مسافر در جاده‌های کشور در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: خسارت وارده از این حیث به کشور در مقایسه با داشتن صنعت ضعیفی مثل خودروسازی توجیه‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدتقی توکلی که به تازگی فرزند خود را در یک حادثه رانندگی از دست داده، در تذکر خود در جلسه علنی امروز مجلس، اظهار کرد: مردم ما همواره در اثر تصادفات جاده‌ای دچار خسارات جانی، روحی و روانی می‌شوند که یکی از عوامل مهم در این زمینه تولید و تحویل خودروهای بی‌کیفیت است که با عنوان تولید داخل به بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: این وضعیت باعث شده علیرغم ممنوع بودن واردات خودرو برخی دستگاه‌های دولتی برای امنیت جانی همکارانشان اقدام به واردات خودرو کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به اعلام فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر ناامن بودن 98 درصد خودروهای تولید داخل، تصریح کرد: متاسفانه بعد از پیروزی انقلاب در اثر تصادفات جاده‌ای 800 هزار مسافر در جاده‌های کشور جان خود را از دست داده‌اند و صدها برابر افراد مجروح، معلول و از کار افتاده شده‌اند.

توکلی با بیان اینکه بی‌توجهی به این موضوع و تولید خودروهای ناامن باعث مرگ انسان‌های بی‌گناه شده، یادآور شد: خسارات وارده از این بابت به کشور در مقایسه با داشتن صنعت ضعیف خودروسازی توجیه‌پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: تولید قطعات غیراستاندارد و استفاده از این نوع خودروها تلاش پلیس راه و ساخت راه‌های کشور را کم‌اثر می‌کند و هزینه‌های زیادی از این بابت به کشور وارد می‌شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با بیان اینکه استفاده از ترمزهای ABS و کیسه هوا در خودروهای ساخت داخل جنبه تشریفاتی دارد و بهانه‌ای برای گران کردن خودروهاست، افزود: در خودروی فرزند من که اخیرا دچا حادثه شد هیچ کدام از این تجهیزات جانبی کار نکرد.

محمدحسن ابوترابی‌فرد که اداره جلسه را بر عهده داشت نیز مجددا درگذشت فرزند محمدتقی توکلی را به وی تسلیت گفت.

انتهای پیام

کد N469176

وبگردی