آفتاب
ابوترابی در پاسخ به تذکری:

نمایندگان مجلس و دبیران هیات رئیسه شان مجلس را رعایت کنند

نمایندگان مجلس و دبیران هیات رئیسه شان مجلس را رعایت کنند

نماینده مردم شیراز نسبت به استفاده از عبارات نامناسب و بیان نقدهای غیر منصفانه و همچنین رعایت نشدن زمان قانونی نطق‌های مجلس به ابوترابی فرد تذکر داد و نایب رئیس مجلس نیز هر دو تذکر را وارد دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، احمدرضا دستغیب با استناد به ماده 23 آیین نامه داخلی مجلس متذکر شد: متاسفانه روند نطق‌های مجلس وضعیت بدی پیدا کرده است. در حال حاضر نطق‌های 7 دقیقه‌ای به 10 دقیقه و نطق‌های 5 دقیقه‌ای به 7 دقیقه افزایش پیدا یافته است.

وی افزود: نمی‌شود که نمایندگان از حق خود بیشتر استفاده کنند تا مطالبشان را بیان کنند.

ابوترابی فرد خواستار توجه و برنامه‌ریزی دقیق دبیران هیات رئیسه مجلس برای تنظیم دقیق‌تر وقت نطق‌ها شد و افزود: افزایش مدت زمان نطق‌های مجلس پیامد بدی دارد و نیازمند تدبیر جدی‌تری است.

وی یاد آور شد: البته آقای بذرپاش پیشنهادی داشت که فعلا امکان اجرای آن وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشدار داد: نباید چنین ذهنیتی به وجود آید که هر کس در نطق‌هایش صدایش را بلند می‌کند و فریاد می‌زند می‌تواند بهتر حقش را بگیرد.

دستغیب در تذکر دیگری ابراز تاسف کرد، 35 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد ولی برخی نمایندگان در مجلس عبارت‌هایی را استفاده می‌کنند که در شان مجلس نیست. برخی نمایندگان نقدهای غیر منصفانه‌ای را بیان می‌کنند.

نایب رئیس مجلس با بیان این که هر دو تذکر شما وارد است گفت: درخصوص تذکر اول هم دوستان و هم نمایندگان مجلس و هم دبیران هیات رئیسه دقت کنند تا نطق‌ها سروقت تمام شود .

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس برای جلوگیری از آسیب دیدن شان و جایگاه مجلس دقت کنند.

نماینده مردم تهران با اشاره به پیشنهاد یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت: آقای بذرپاش پیشنهاد داد سیستم خودکار تنظیم وقت در مجلس پیش بینی شود که انجام این کار را پس از تعطیلات پیش روی مجلس در جلسه غیر علنی بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N468938

وبگردی