آفتاب
با 114 رأی موافق؛

طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس با اولویت در دستور کار قرار گرفت

طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس با اولویت در دستور کار قرار گرفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با درخواست تغییر دستوری موافقت کردند که طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس در ارتباط با ارتقاء و کیفیت و کارآمدی مجلس با اولویت، در دستور قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیشنهاد تغییر دستور از سوی کاتب، نماینده مردم گرمسار مطرح شد که دلالت بر ارتقا و کیفیت و کارآمدی مجلس دارد.

در این خصوص لاهوتی، نماینده مردم لنگرود نیز در مخالفت با این طرح اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های نمایندگان وضعیت ارتقاء مجلس است که باید از ارائه طرح‌های پرشتابی که در این خصوص می‌شود پرهیز شود.

احمد توکلی در جریان رسیدگی به این طرح در سخنانی اظهار کرد: بنده به عنوان مخالف ثبت‌نام کردم اما آقای لاهوتی صحبت کرد.

وی افزود: باید به این نکته توجه داشت که آیین‌نامه داخلی مجلس طرح و قانونی است که در قانون اساسی آمده است و با دوسوم رأی می‌تواند تغییر کند و این قاعده بازی است که متأسفانه در این مجلس مکرراً آیین‌نامه را تغییر دادیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه دقت داشته باشید که آیین‌نامه مجلس از مجلس مشروطه به این سمت چند بار تغییر پیدا کرده است گفت که فکر نمی‌کند در دوره مجلس هیچ مجلسی به این اندازه آیین‌نامه را تغییر داده باشد.

رضا عبداللهی، نماینده ماهنشان نیز در موافقت با این طرح اظهار کرد: طرحی که کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مصوب کرده است یکی از بهترین طرح‌هایی است که اکنون تقدیم مجلس می‌شود.

وی با انتقاد از زمان کوتاه برگزاری جلسات کمیسیون‌ها و همین‌طور موضوعاتی که در دستور کار مجلس در جلسه علنی قرار می‌گیرد گفت: به عنوان مثال لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بیش از یک سال است که توسط دولت ارائه شده است اما هنوز به سرانجام نرسیده است.

عبداللهی افزود: امروز با این طرح درخواست داریم که هفت هشت دوره مجلس آسیب‌شناسی صورت گیرد و یا زمانی که کار کمیسیون‌ها نهایی شد یک هفته نمایندگان فرصت خواهند داشت درخواست‌های خود را مطرح کنند.

پس از اظهارات موافقان و مخالفان این تغییر دستور به رأی گذاشته شد که از مجموعه 194 نماینده حاضر با 114 رأی موافق، 30 رأی مخالف و 16 رأی ممتنه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

انتهای پیام

کد N468899

وبگردی