آفتاب

ناتو به دنبال جایگزینی برای سامانه‌های پاتریوت‌ هلند در ترکیه

ناتو به دنبال جایگزینی برای سامانه‌های پاتریوت‌ هلند در ترکیه

یکی از دیپلمات‌های ترکیه گفت: هلند قصد دارد تا به همکاری با ناتو در استقرار سیستم موشکی ضد بالستیک در ترکیه در ماه ژانویه خاتمه دهد اما بقیه این سامانه‌ها همچنان مستقر می‌مانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، این مقام ترکیه تاکید کرد که آلمان و آمریکا قصد دارند تا برای یکسال دیگر ماموریت سامانه‌های دفاعی پاتریویت خود را در ترکیه تمدید کنند.

مجلس نمایندگان هلند در 25 اوت اعلام کرد که دولت آمستردام تصمیم گرفته تا ماموریت سامانه‌ موشکی پاتریوت در ترکیه را تمدید نکند.

دولت هلند با تاکید بر اینکه تهدید حملات سوریه به ترکیه هنوز کاملا از بین نرفته است، گفت که ناتو به تلاش‌های خود برای حمایت از ترکیه ادامه می‌دهد.

به گفته دیپلمات‌ها، دولت هلند به دلیل مشکلاتی در تامین پرسنل برای کار با این سیستم‌ها در ترکیه و لزوم حفظ و نگهداری جامع از پاتریوت‌ها که به گفته آن‌ها تنها در داخل هلند ممکن است، خواستار خارج کردن آن‌ها از ترکیه شده است. هلند، آمریکا و آلمان هر کدام دو سامانه به همراه سرباز در سال 2013 به ترکیه انتقال دادند که در واکنش به درخواست ترکیه (عضو ناتو) برای حفاظت در برابر حملات سوریه بود.

به گفته این دیپلمات ترکیه، آلمان و آمریکا هیچ مشکلی برای تامین این سامانه‌ها ندارند و ائتلاف ناتو در حال رایزنی برای جایگزین کردن پاتریوت‌های هلند است.

انتهای پیام

کد N468840

وبگردی