آفتاب

دولت جدید فرانسه: وفاداران اولاند جایگزین "شورشیان" شدند

دولت جدید فرانسه: وفاداران اولاند جایگزین "شورشیان" شدند

یک روز پس از انحلال کابینه نخست وزیر فرانسه، دولت جدید مانوئل والس تشکیل شد و وفاداران اولاند جای مقام‌های مخالف را گرفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، برخی از چهره‌ها در کابینه جدید از مقام‌های کابینه منحل شده هستند که از جمله می‌توان به لوران فابیوس، وزیر امور خارجه و ژان ایو لودریان، وزیر دفاع کابینه جدید مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه اشاره کرد.

آرنو مونتبور، وزیر اقتصاد چپگرای فرانسه نیز که خواستار سیاست‌های اقتصادی جدید شده و سیاست فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه و والس را برای کاهش کسری بودجه به چالش کشیده بود، در دولت جدید حضور ندارد.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه سیاست‌های ریاضتی دولت پاریس ادامه خواهد یافت، گفت که دولت جدید به نخست وزیری مانوئل والس به برنامه‌های اقتصادی پایبند است.

در کابینه جدید علاوه بر فابیوس و ژان ایو لودریان، می‌توان به دیگر متحدان اولاند از جمله میشل سپن، وزیر دارایی، سگولن رویال، وزیر محیط زیست و معشوقه سابق اولاند اشاره کرد.

امانوئل ماکرون نیز به جای مونتبور، وزیر اقتصاد شد. یکی دیگر از وزرای کابینه که وی هم شدیدا سیاست‌های دولت فرانسه را نقد کرده بود بنوآ آمون، وزیر آموزش بود. وی نیز کنار گذاشته شد و نجات ولد بلقاسم جایگزینش شد.

انتهای پیام

کد N468814

وبگردی