آفتاب

تعلیق فعالیت 200 دپارتمان پلیس آمریکا به خاطر گم شدن تسلیحات

تعلیق فعالیت 200 دپارتمان پلیس آمریکا به خاطر گم شدن تسلیحات

تحقیقات جدید مشخص کرد قریب به 200 دپارتمان پلیس محلی و ایالتی آمریکا به خاطر گم شدن تسلیحات نظامی از پنتاگون فعالیتشان به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، براساس تحقیق صورت گرفته توسط پایگاه خبری فیوژن، این تحقیقات مستقل در برنامه 1033 پنتاگون مشخص کرد که تجهیزات نظامی برای دپارتمان‌های پلیس ایالتی و محلی در سراسر آمریکا گم شده است. به همین دلیل فعالیت نزدیک به 200 مورد از دپارتمان‌های پلیس ایالتی و محلی به حالت تعلیق درآمده و آن‌ها دیگر نمی‌توانند به فعالیت خود آنچنان که باید ادامه دهند.

پیشتر نیز در تحقیقات دیگری مشخص شده بود که دپارتمان‌های پلیس در ایالات آریزونا، کالیفرنیا، می‌سی‌سی پی، میسوری، جورجیا و چند مورد دیگر در دپارتمان‌های محلی با گم شدن انواع خاصی از تسلیحات روبرو شدند.

این لیست شامل تفنگ‌های M14 و M16، کلت‌های کالیبر 45 و تفنگ‌های کوچک به همراه وسایل نقلیه نظامی است.

در این گزارش همچنین مشخص شد 184 دپارتمان پلیس محلی و ایالتی از برنامه 1033 پنتاگون خارج شده‌اند. از سال 1990 این برنامه بیش از 3 / 4 میلیارد دلار برای تجهیز و مسلح کردن پلیس ایالتی و محلی آمریکا هزینه کرده است.

در همین حال و در پی واکنش خصمانه پلیس به معترضان علیه مرگ نوجوان 18 ساله‌ در شهر فرگوسن واقع در ایالت میسوری مساله‌ نظامی شدن پلیس ایالتی و محلی آمریکا به موضوع اصلی در گفت‌وگوهای مردمی تبدیل شده است و بسیاری از گروه‌های حقوق بشری در آمریکا این مساله را مورد انتقاد قرار دادند که پلیس ایالت متحده نباید از تجهیزات و وسایل نظامی نظیر خودروهای زرهی، تفنگ‌های تک تیرانداز، گاز اشک آور و گروه ضد شورش برای مقابله با اعتراضات مردمی و صلح آمیز استفاده کنند چرا که این اقدام تنها باعث افزایش خشونت می‌شود.

پیشتر وزارت دفاع آمریکا برای مقابله با افزایش قاچاق مواد مخدر در ایالات متحده این کشور پلیس محلی و ایالتی را به تجهیزات نظامی پیشرفته مجهز کرده بود.

انتهای پیام

کد N468812

وبگردی