آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

شیخ‌الاسلام: اتحاد گروه‌های فلسطینی پیروزی بزرگی برای‌شان به همراه آورد

شیخ‌الاسلام: اتحاد گروه‌های فلسطینی پیروزی بزرگی برای‌شان به همراه آورد

یک کارشناس مسائل کشورهای عرب گفت: اتحاد گروه‌های فلسطینی پیروزی بزرگی را برایشان به همراه آورد زیرا پذیرش آتش‌بس نامحدود از سوی رژیم صهیونیستی سرزمین‌های اشغالی را به لرزه درآورده است.

حسین شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به پذیرش طرح آتش‌بس نامحدود میان مقاومت فلسطین و اسرائیل، خاطرنشان کرد: من این پیروزی را به ملت فلسطین ، ایرانیان و مسلمانان جهان تبریک گفته و اعلام ‌می‌کنم که هیچ یک از اهداف رژیم صهیونیستی که به منظور دستیابی به آنها مردم غزه را تحت محاصره قرار داده بود محقق نشد.

وی ادامه داد: اسرائیل قصد داشت با حملات نظامی خود به غزه مقاومت اسلامی را از میان ببرد که این امر محقق نشد. همچنین آنها به دنبال از میان بردن همه تونل‌ها در غزه بودند و تلاش داشتند تا موشک‌های نیروهای مقاومت را هم از بین ببرند که به هیچ یک از این اهداف نیز دست نیافتند.

این کارشناس کشورهای عربی با بیان این‌که اسرائیل به پشتوانه آمریکا و اروپا سعی در خلع سلاح نیروهای مقاومت در غزه داشت، گفت: مقاومت موفق شد تا خلع سلاح نیروهای خود را از دستور کار مذاکرات آتش‌بس خارج کند و این کار در حالی صورت گرفت که اوباما، اولاند و کامرون تأکید داشتند تا خلع سلاح مقاومت را به طور جدی در دستور کار مذاکرات آتش‌بس قرار بدهند ولی مقاومت به هیچ عنوان حاضر به مذاکره در این زمینه نشد.

وی ادامه داد: در گذشته این طور بود که هرگاه اسرائیل به مردم فلسطین حمله می‌کرد فلسطینی‌ها آواره می‌شدند ولی این بار با حملات رژیم صهیونیستی این خود ساکنین اراضی اشغالی بودند که منازل خود را ترک کرده و به پناه‌گاه‌ها هجوم می‌بردند. در همین راستا می‌توان گفت که طی حملات اخیر اسرائیل به مردم غزه حدود 3.5 تا 4 میلیون اسرائیلی به مناطق امنی خارج از محل‌های سکونت خود پناه می‌بردند.

شیخ‌الاسلام با بیان این‌که مقاومت مردم فلسطین تمام معادلات را در سرزمین های اشغالی تغییر داد، افزود: روند مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی کاملا" معکوس شده به طوری که جمع کثیری از ساکنان اراضی اشغالی به خارج از مرز‌های این اراضی مهاجرت می‌کنند. همچنین معادله ترس و وحشت نیز تغییر کرد و همین امر به افزایش مهاجرت‌ها به خارج از اسرائیل منجر شد.

وی با اشاره به لزوم حفظ وحدت میان کشورهای مسلمان و به ویژه کشورهای عربی تأکید کرد: هرچند به جز دو یا چند کشور عربی سایر پادشاهان و حکام کشورهای عربی در حمایت از مردم فلسطین کارنامه قابل قبولی را از خود ارائه نکرده‌اند ولی باید به این امر توجه داشته باشیم که آمریکا و غرب برای ما مسلمانان چاهی را حفر کرده که ما نباید در آن بیفتیم زیرا آنها خواهان ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی هستند و می خواهند اختلافاتی که در گذشته میان فلسطینی‌ها و کشورهای عربی با اسرائیل بود را به میان خود مسلمانان بیاورند.

شیخ‌الاسلام در پایان با بیان این‌که در گذشته اسرائیل به پشتوانه غرب و اروپا دست به جنایت علیه مردم فلسطین می‌زد، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که کشتار اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در مقابل دوربین‌ها و رسانه‌ها صورت گرفت این رژیم از این پس در ذهن مردم جهان به ویژه اروپایی ها به عنوان یک جنایتکار جنگی شناخته خواهد شد و همین امر باعث می‌شود که دولت‌های آنها به راحتی نتوانند از رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی حمایت کنند.

انتهای پیام

کد N468811

وبگردی