آفتاب
سفیر اتریش در تهران اعلام کرد

افزایش حضور گردشگران اتریشی در ایران

افزایش حضور گردشگران اتریشی در ایران

سفیر اتریش در تهران از افزایش حضور گردشگران اتریشی در ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، فریدریش اشتیفت در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی افزود: ایران در گذشته با حجم مبادلات تجاری 800 میلیون یورویی یکی از بزرگترین شرکای تجاری اتریش محسوب می‌شد اما در سال های گذشته این مبادلات بسیار کاهش داشته است که امیدواریم بار دیگر شاهد ارتباط تجاری گسترده بین دو کشور باشیم.

سفیر اتریش با اشاره به فعالیت انجمن فرهنگی این کشور در ایران، خاطرنشان کرد: این انجمن تنها انجمن فرهنگی اروپایی است که هیچ‌گاه درهایش بسته نشده و از طریق این انجمن هنرمندان اتریشی به صورت مداوم به ایران سفر می‌کنند و روابط گسترده ای با هنرمندان ایرانی دارند.

وی اظهار کرد: روابط مستحکم فرهنگی ایران و اتریش حتی در مقاطع سخت نیز ادامه پیدا کرده است.

اشتیفت با اشاره به گفت وگو های ایران و گروه 1+5 گفت: ایران و اتریش همواره با احترام، با یکدیگر برخورد کرده‌اند و هیچ‌گاه مشکل قابل توجهی بین دو کشور وجود نداشته است و امیدواریم این گفت‌و‌گوها نیز به نتیجه مطلوب برسد تا مانعی برای افزایش ارتباط دو کشور وجود نداشته باشد.

وی صنعت قطعه سازی را یکی از نقاط مشترک اتریش و تبریز دانست و گفت: تجار ایرانی و به خصوص تبریزی ارتباط تنگاتنگی با تجار اتریشی داشته اند و در زمینه صنایع مختلف نیز می توانند این ارتباط را گسترش دهند.

انتهای پیام

کد N468763

وبگردی