آفتاب
دهقانی در گفتگو با مهر:

ایران و عربستان خواستار توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی شدند/ سفر وزرای خارجه در آینده‌ای نزدیک به ریاض و تهران

ایران و عربستان خواستار توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی شدند/ سفر وزرای خارجه در آینده‌ای نزدیک به ریاض و تهران

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به عربستان گفت: ایران و عربستان خواستار اقدامات فوری همه کشورها برای متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی شدند.

حمیدرضا دهقانی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سفر امیرعبداللهیان به عربستان و دیدار با سعودالفیصل وزیر امور خارجه عربستان بیان کرد: ملاقات در حد بسیار خوب، گرم و صمیمانه برگزار شد و مباحث و روابط دو جانبه مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در خصوص مباحث منطقه ای نیز در این دیدار گفتگو شد، بیان کرد: طرفین در مورد تجاوزات رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین در غزه بحث و تبادل نظر کردند و همچنین بر ضرورت همبستگی و وحدت کشورهای اسلامی و مردم مسلمان در مبارزه با تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

دهقان گفت: یکی از دلایل اقدامات رژیم صهیونیستی در این نشست دوری کشورهای اسلامی از یکدیگر عنوان شد و بر ضرورت استمرار گفتگو در این زمینه تاکید شد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: چالش های جهان اسلام که افراط گری و تروریست است مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و طرفین بر ضرورت مقابله با افراطی گری و تروریسم که چهره رحمانی اسلام را مورد هدف قرار داده و تلاش برای مشوش کردن صورت رحمانی دین است، تاکید کردند.

وی گفت: با توجه به اینکه ما در آستانه برگزاری مراسم حج هستیم، به برگزاری یک حج باشکوه و آرام نیز تاکید شد.

دهقانی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم ویژه ای برای سفر وزرای خارجه دو کشور گرفته شد، بیان کرد: بر ضرورت گسترش روابط و افزایش دیدارها از دو کشور تاکید شد و در آینده ای نزدیک وزرای خارجه دو کشور از ریاض و تهران بازدید به عمل خواهند آورد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در خصوص اینکه آیا در این دیدار معاون وزیر امور خارجه درباره طرح پیشنهادی مصر برای غزه موضوعی را مطرح کرده و یا در این مورد پیشنهادی از سوی طرفین اعلام شد، گفت: در این دیدار بر ضرورت تلاش برای جلوگیری از استمرار تجاوزات تاکید به عمل آمد و دو طرف خواستار اقدامات فوری همه کشورها برای متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی شدند.

کد N468702

وبگردی