آفتاب

مقام های نظامی هند و پاکستان برای کاهش تنش مرزی دیدار کردند

مقام های نظامی هند و پاکستان برای کاهش تنش مرزی دیدار کردند

دهلی نو - ایرنا - پس از دو هفته نقض آتش در مرزهای مشترک هند و پاکستان، مقام های ارشد نظامی دو کشور روز چهارشنبه با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش ایرنا، منابع هندی می گویند ازاین فرصت استفاده کرده و به ادامه نقض آتش بس توسط نیروهای پاکستان و نفوذ شبه نظامیان مسلح از خاک آن کشور در بخش جامو و کشمیر اعتراض کرده اند.

منابع وابسته به ارتش هند اعلام کردند در این دیدار ˈپی.ار. کومارˈ مقام ارشد هندی در ارتباط با مذاکرات مستقیم با پاکستان، تمام مسایل پیش آمده در چند هفته اخیر را با همتای پاکستانی خود در میان گذاشته و نسبت به ادامه نقض آتش بس اعتراض کرد.

در این دیدار دو طرف برای همکاری متقابل جهت کاهش تنش در مناطق مرزی و برگزاری منظم ملاقات مقام های ارشد ارتش دو کشور به توافق رسیدند.

هند ادعا می کند که پاکستان از ابتدای سال جاری تاکنون 96 مورد آتش بس میان دو کشور را نقض کرده که شدیدترین آن هفته گذشته بود که براثر آتش باری سلاح های سنگین شماری از غیر نظامیان هندی کشته و بیش از سه هزار نفر به مناطق امن منتقل شدند.

منابع رسمی ارتش هند اعلام کردند، در سال جاری بیش از 90 بار نیز افراد مسلح به خاک هند نفوذ کرده اند که در 25 مورد تروریست ها توانسته اند به طور کامل وارد خاک هند شوند.

براثر افزایش ناآرامی ها مرزی در ایالت جامو و کشمیر از روز شنبه هفته گذشته تاکنون، درگیری میان نیروهای ارتش هند و شبه نظامیان شدت گرفته که سبب کشته شدن پنج شبه نظامی و سه سرباز هندی شده است.

دیدار هفته گذشته سفیر پاکستان در دهلی نو با رهبران جدایی کشمیری سبب واکنش های شدید دولت هند از جمله لغو گفت وگوها با پاکستان در سطح معاونان وزارت امور خارجه شد.

دولت هند، پاکستان را به حمایت از تروریسم متهم کرده و می گوید تا زمانی که خشونت و افراطی گری خاتمه نیابد هرگونه گفت وگوی صلح بی معنی است.

این در حالیست که پاکستان حمایت خود را از هرگونه گروه تروریستی رد کرده و سخنان نخست وزیر هند را مبنی بر جنگ طلبی و گزینشی برخورد کردن با گروه های تروریست بی اساس دانسته است.

آساق * 4 * 1519 * 267 *
کد N468685

وبگردی