آفتاب

حرکت 2 کشتی جنگی ناتو به سمت دریای سیاه

حرکت 2 کشتی جنگی ناتو به سمت دریای سیاه

یک منبع دیپلماتیک و نظامی گفت که یک ناوشکن آمریکایی و یک ناوچه فرانسوی قرار است که طی روزهای آتی وارد آبهای دریای سیاه شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با نووستی گفت: دو کشتی جنگی ناتو همزمان در سوم سپتامبر به دریای سیاه می‌رسند. آن‌ها ناوشکن آمریکایی یو اس اس راس و یک ناوچه نیروی دریایی فرانسه هستند. هم اکنون تنها یک کشتی ناتو در دریای سیاه حضور دارد و قرار است تا پنجم ستپامبر در آنجا بماند. به گفته این مقام آگاه، ادامه عملیات چرخشی کشتی‌های ناتو تحت هیچ شرایطی منجر به افزایش ثبات در دریای سیاه نمی‌شود.

طبق کنوانسیون مونترو در سال 1936 کشتی‌های جنگی کشورهایی که در حوزه دریای سیاه قرار ندارند، نمی‌توانند بیش از 21 روز در دریای سیاه بمانند اما این کنوانسیون اوایل سال جاری میلادی به دست ناوچه آمریکایی تیلور نقض و این ناوچه 11 روز بیش از حد مجاز در دریای سیاه باقی ماند.

در ژوئیه سال جاری میلادی تجمع کشتی‌های جنگی ناتو در این منطقه به 9 یگان رسید که از زمان شوروی سابق بی‌سابقه بود. ناوشکن آمریکایی یو اس اس ولا گالف نیز که از هفتم اوت در دریای سیاه گشت زنی می‌کرد، به تازگی این منطقه راترک کرده است.

انتهای پیام

کد N468603

وبگردی