آفتاب
با "فرار" نیروهای ارتش،

بوکوحرام شهرهای بیشتری را در نیجریه تصرف کرد

بوکوحرام شهرهای بیشتری را در نیجریه تصرف کرد

شبه‌نظامیان بوکوحرام پس از حمله به دو شهر در شمال شرق نیجریه و بیرون کردن سکنه آنها، تلاش کردند تا یک پل مرزی میان نیجریه و کامرون را منفجر کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته اهالی منطقه، نیروهای بوکوحرام روز دوشنبه به شهر "گامبرو نگالا" حمله کرده و بعد از ظهر همان روز به یک پاسگاه پلیس، یک سربازخانه ارتش و یک مرکز آموزش نظامی یورش بردند.

به گفته یکی از پلیس‌های کامرون پیش از این نیروهای بوکوحرام به دو شهر دیگر نیجریه حمله کردند، سه نفر را در مقابل کلیسا سربریدند و سربازان حاضر در محل از ترس جانشان به کامرون گریختند.

در هفته گذشته حدود 500 تن از سربازان نیجریه از ترس شبه نظامیان بوکوحرام به شهرهای مرزی "آشیگاشیا" و "کراوا" گریخته‌اند و در تلاش‌اند تا به مرزهای کامرون پناهنده شوند.

در همین حال، ارتش نیجریه در ابوجا ضمن رد فرار سربازان گفت، این یک مانور تاکتیکی است!

مقامات کامرون نیز اعلام کردند این سربازان پیش از اینکه منطقه را به علت کمبود تعددشان ترک کنند با نیروهای بوکوحرام درگیر شده‌اند.

تخمین اینکه نیروهای بوکوحرام برچند شهر و منطقه مسلط شده‌اند به علت تاکتیک "حمله و گریز" آن‌ها غیر ممکن است. اما ساکنان معتقدند افراطیون اکنون دست کم کنترل سه شهر "بونی یادی"، "گوزا" و "گامبرو نگالا" را در دست دارند.

در همین حال یکی از مقامات محلی نیز اعلام کرده نیروهای مسلح بوکوحرام به شهر "ماداگالی" نیز حمله کرده و پس از بیرون راندن سربازان از این شهر در ساختمان‌های دولتی آن مستقر شدند.

در این میان مانیا اولارامو، رئیس دولت محلی گفت، شورشیان بوکوحرام با گذشتن از گوزا کنترل چند روستا را نیز در دست گرفته‌اند.

اولارامو مدعی شد نیروهای بوکوحرام اکنون اقدام به کشتن مردم نمی‌کنند ولی مردم با وجود اینکه این نیروها قول دادند به آن‌ها آسیب نزنند همچنان در ترس زندگی می‌کنند.

او تاکید کرد، مردم برای دور بودن از حملات احتمالی بوکوحرامی‌ها در حال فرار از شهر ماداگالی هستند.

انتهای پیام

کد N468579

وبگردی