آفتاب

15 استرالیایی درهمکاری با تروریست ها در عراق و سوریه کشته شدند

15 استرالیایی درهمکاری با تروریست ها در عراق و سوریه کشته شدند

تهران-ایرنا-رییس سازمان اطلاعات استرالیا روز چهارشنبه با اعلام کشته شدن 15تن ازاتباع این کشور ازجمله دو بمب گذار انتحاری در جریان حملات تروریستی در سوریه و عراق، درمورد خطر فزاینده حضور نیروهای خارجی در این کشور ها هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی، ˈدیوید ایروینˈ گفت:نفوذ نیروهای استرالیایی به سوریه و عراق و شرکت آنان دردرگیری های تروریستی بسیار قابل توجه است به طوری که اکنون اتباع استرالیایی بیشتری دراین قبیل درگیری ها درخارج از کشور شرکت دارند.

وی گفت به اعتقاد سازمان اطلاعات امنیت استرالیا بادرنظرگرفتن این مساله، شمار شهروندانی که یک تهدید امنیتی بالقوه برای کشور محسوب می شوند نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

وی گفت حدود 60 استرالیایی درکنار گروه های تروریستی ˈجهادالنصرهˈ و ˈداعشˈ در سوریه و عراق درحال جنگ هستند و 15 استرالیایی ازجمله 2 جوان بمب گذار انتحاری تاکنون در جنگ های تروریستی کشته شده اند.

رییس سازمان اطلاعات استرالیا همچنین گفت که اکنون بیش از یکصد تن در استرالیا با اجیرکردن جنگجویان جدید، تعلیم دادن داوطلبان برای بمب گذاری انتحاری و تامین وجوه و تجهیزات برای آنان درحال حمایت ازاین گروه های تروریستی هستند.

ˈایروینˈ گفت: نگرانی بخش های اطلاعاتی استرالیا از این مساله است که این افراد پس از شرکت در عملیات تروریستی درصورت بازگشت به استرالیا تهدیدی بالقوه برای امنیت کشور محسوب می شوند.

براساس این گزارش، دولت استرالیا پیش این نیز درمورد پیوستن اتباع این کشور به گروه های تروریستی نظیر داعش در خارج از استرالیا هشدار داده بود و هم اکنون نیز ازبیم ظهور نسل جدیدی از تروریست ها درپی درگیری های اخیر در عراق و سوریه اقدام به تشدید تلاش ها برای مقابله با تروریسم از جمله افزایش بودجه های امنیتی و اطلاعاتی و نیز تشدید قوانین مبارزه با تروریسم کرده است.

آساق*5 * 1450*1446
کد N468521

وبگردی