آفتاب
کره شمالی:

آمریکا قبرستان حقوق بشر است

آمریکا قبرستان حقوق بشر است

کره شمالی ضمن انتقاد از اقدامات آمریکا در جریان ناآرامی های میسوری تاکید کرد که ایالات متحده "قبرستان حقوق بشر" است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی نیز به جمع منتقدین به اقدامات آمریکا در جریان ناآرامی های میسوری و قتل یک سیاه پوست پیوست و اعلام کرد آمریکا "قبرستان حقوق بشر" بوده و به جای انتقاد از دیگر کشورها باید مشکلات خود را حل کند.

خبرگزاری فرانسه در این گزارش می نویسد تیراندازی پلیس آمریکا به نوجوان سیاه پوست غیرمسلح و سرکوب معترضان در شهر فرگوسن انتقاد چین، ایران و روسیه را به همراه داشته است.

کره شمالی که همواره اقدامات واشنگتن را محکوم کرده و ادعاهای آمریکا را در زمینه حقوق بشر رد می کند تاکید کرد که ایالات متحده هیچ حقی ندارد که درباره دیگر کشورها قضاوت کند.

در همین رابطه سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد آمریکا از حقوق بشر سواستفاده کرده و اعتراضات در فرگوسن و دیگر شهرهای آمریکا نشان دهنده نارضایتی و مقاومت مردم نسبت به تبعیض نژادی و نابرابری عمیقی است که در جامعه آمریکا ریشه دارد و وضعیت حقوق بشر باید در دادگاههای حقوق بشر مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به تبعیض و تحقیر سیاه پوستان آمریکایی به دلیل نژاد افزود: آمریکا در حقیقت کشوری است که از روی بیفکری حقوق بشر را نقض می کند؛ ایالات متحده نباید به دنبال حل مشکلات خود در زمینه سرکوب تظاهرکنندگان باشد بلکه باید درک صحیحی را از آنچه که حقوق واقعی انسانها یاد می شود و اینکه چطور باید آن را تضمین کرد، داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی پیشتر در واکنش به اظهارات جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر اعلام کرده بود که این کشور نمی تواند نظاره گر تلاشها برای سرنگونی نظام این کشور به بهانه وضعیت حقوق بشر باشد و آن را تحمل نمی کند.

کد N468413

وبگردی