آفتاب

عبدالملک حوثی: مرحله آتی اعتراضات دردناک‌تر است/هادی حوثی‌ها را به مذاکره فراخواند

عبدالملک حوثی: مرحله آتی اعتراضات دردناک‌تر است/هادی حوثی‌ها را به مذاکره فراخواند

در حالی که رهبر حوثی‌های یمن از طرفداران خود خواست به تحصن‌ها و تظاهرات خود ادامه بدهند، رئیس جمهوری این کشور در پیامی از گروه حوثی‌ها خواست از ورودی‌های صنعا عقب‌نشینی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، عبدالملک حوثی، رهبر حوثی‌های یمن در سخنانی از تمامی طرفداران خود خواست به تحصن و اعتراضات خود ادامه بدهند و امروز (چهارشنبه) برای تایید اقدامات آتی و تاکید بر ادامه تحصن و اعتراضات خود تظاهرات کنند.

وی ضمن هشدار به دولت یمن نسبت به مرحله آتی گفت: مرحله سوم اعتراضات "دردناک‌تر و مهم‌تر" خواهد بود.

حوثی همچنین ضمن هشدار به نیروهای امنیتی یمن نسبت به هرگونه تجاوز علیه تظاهرکنندگان از ارتش خواست دست به خشونت‌ نزند.

در همین راستا عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن در پیامی به رهبر حوثی‌ها از وی خواست طرفداران خود را از ورودی‌های صنعا خارج کند و برای حل بحران بار دیگر بر سر میز مذاکرات بنشیند.

وی از حوثی‌ها خواست به تظاهرات و تحصن‌ خود پایان دهند و روند تحویل استان عمران به مقامات دولت را تکمیل کنند.

هادی همچنین خواهان خروج افراد مسلح از شهر عمران و توقف خشونت ها در استان شمالی الجوف شد و گفت: موضوع اصلاحات در قیمت فرآورده‌های نفتی، تغییر دولت کنونی و مشارکت‌ ملی براساس توافقی که میان حوثی‌ها و کمیته ریاست جمهوری صورت بگیرد، اجرا خواهد شد.

رئیس جمهوری یمن تصریح کرد: نکاتی برای توافق وجود دارد که باید به خاطر آن‌ها به مذاکرات ادامه بدهیم برای همین از حوثی‌ها می‌خواهیم تا نمایندگانی را برای از سرگیری مذاکرات تعیین کنند.

از سوی دیگر، روز سه شنبه جمع زیادی از یمنی‌ها در مخالفت با حوثی‌ها و محکوم کردن اقدامات آن‌ها دست به تظاهرات زدند.

در همین راستا جمال بن عمر، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن از دولت یمن خواست از تمامی اختیارات خود برای برقراری امنیت در کشور استفاده کند.

وی با بیان اینکه حل بحران تنها از طریق توافق سیاسی حاصل می‌شود، گفت: همگان باید بدانند که تنها از طریق یک راه حل مسالمت آمیز توافقی و براساس نتایج مذاکرات کنگره ملی می‌توان از این بحران خارج شد.

بن عمر افزود: برای رسیدن به چنین راه حلی باید از هرگونه اقداماتی که امنیت و ثبات کشور را تهدید می‌کند، خودداری کرد. همچنین نباید از اعمال خشونت و زور به عنوان وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف سیاسی استفاده شود.

وی همچنین بر لزوم توقف فشارهای سیاسی و رسانه، تحریکات مذهبی و لزوم انجام مذاکرات جدی تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N468369

وبگردی