آفتاب
ضمن تشکر از تلاش‌های مصر؛

عباس: دیگر با اسرائیلی‌ها وارد مذاکرات مبهم نمی‌شویم

عباس: دیگر با اسرائیلی‌ها وارد مذاکرات مبهم نمی‌شویم

به دنبال توافق آتش‌بس میان فلسطین و رژیم صهیونیستی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه فلسطینی‌ها دیگر مذاکرات مبهمی با رژیم صهیونیستی نخواهند داشت، گفت: ما رویکرد مشخصی را برای حل مساله فلسطین ایجاد خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیش از آغاز نشست تشکیلات خودگردان در رام الله گفت: ما رویکرد مشخصی را برای حل مساله فلسطین ایجاد خواهیم کرد و این رویکرد باید کاملا مشخص و واضح باشد و از این به بعد دیگر وارد مذاکرات مبهم با اسرائیل نمی‌شویم.

وی گفت: پس از آتش‌بس و در حال حاضر چه اتفاقی خواهد افتاد؟ غزه در سال‌های 2008 تا 2009، 2012 و سال جاری میلادی در معرض سه جنگ قرار گرفت. آیا ممکن است که ما پیش‌بینی کنیم که یک سال یا دو سال بعد جنگ دیگری رخ ندهد و در این صورت مساله فلسطین تا کی بدون حل باقی خواهد ماند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته موافقت تشکیلات خودگردان فلسطین با آتش‌بس در نوار غزه را که از عصر سه‌شنبه آغاز شد، اعلام کرد. این آتش‌بس شامل بازگشایی فوری گذرگاه‌ها میان نوار غزه و اسرائیل برای ورود کمک‌های بشردوستانه و همچنین اتخاذ اقدامات برای بازسازی نوار غزه است.

همچنین براساس این توافق، اسرائیل به فلسطینی‌ها اجازه می‌دهد تا به صید دریایی بپردازند و همچنین مشکل برق حل شود.

براساس این توافق، همچنین حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه متوقف شده و مذاکرات در خصوص مسائل دیگر از جمله اسکله و فرودگاه غزه و مساله آوارگان نیز انجام خواهد شد.

محمود عباس پس از توافق آتش‌بس در نوار غزه گفت: سازمان ملل کمک‌های بشردوستانه فوری را به نوار غزه ارسال خواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد: مصر موفق شد تا طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی را به توافق آتش بس جدید بازگرداند. برای همین ما از مصر به خاطر تلاش‌هایی که برای آتش‌بس در نوار غزه انجام داد قدردانی می‌کنیم.

از سوی دیگر، عزام الاحمد، رئیس هیات مذاکره کننده فلسطینی اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین از الان خواهان مشخص کردن یک جدول زمانی برای مساله حل دو کشوری خواهد شد.

وی گفت: ما خواهان تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی هستیم و جدول زمانی مشخصی را برای پایان دادن به اشغالگری‌های اسرائیل ایجاد خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N468221

وبگردی