آفتاب

حماس:صهیونیست ها می توانند به خانه ها بازگردند

حماس:صهیونیست ها می توانند به خانه ها بازگردند

تهران- ایرنا- ˈسامی ابوزهریˈ سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پس از توافق برای آتش بس با رژیم صهیونیستی خطاب به شهرک نشینان صهیونیست، گفت: اکنون ما به شما اجازه می دهیم به خانه های خود بازگردید.

به گزارش پایگاه خبری ˈالیوم السابعˈ، سامی ابوزهری اظهار داشت: ما از همان ابتدا هم به شهرک نشینان صهیونیست نزدیک نوار غزه گفتیم که تنها با اراده و اجازه ما می توانند به خانه هایشان باز گردند.

ابوزهری در صفحه شخصی خود در سایت توییتر، افزود: امروز و اکنون ما به شما می گوییم با اجازه و با اراده حماس نه ˈنتانیاهوˈ، می توانید به خانه هایتان بازگردید.

شهرک نشینان صهیونیست ساکن اراضی اشغالی نزدیک نوارغزه پس از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه، از ترس پاسخ کوبنده مقاومت به این تجاوزها ناچار به ترک خانه ها شده بودند.

آن ها در پاسخ به مقام های رژیم صهیونیستی مبنی بر شکیبایی و ماندن در خانه ها، تاکید می کردند که فرماندهان و سران صهیونیست بسیار ترسو هستند و با وجود خودروهای زرهی و محافظان بسیار زیاد حاضر نیستند حتی یک ساعت در این منطقه بمانند و به همین دلیل آن ها حق دارند از این مناطق فرار کنند.

پس از انتشار خبر به توافق رسیدن گروه های فلسطینی با رژیم صهیونیستی از طریق مصر برای آتش بس طولانی مدت، صدها نفر از فلسطینی ها در نوار غزه با تاکید بر این که پیرزو واقعی در این جنگ، فلسطینی ها بوده اند، در خیابان ها به شادمانی پرداختند.

رژیم صهیونیسیتی در تجاوز نظامی 51 روزه اخیر خود به نوار غزه بیش از دو هزار و 140 فلسطینی را به شهادت رساند و نزدیک به 11 هزار نفر دیگر را نیز زخمی کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز سه شنبه اعلام کرد که با رژیم صهیونیستی درباره برقراری آتش بس دراز مدت به منظور پایان دادن به تهاجم هفت هفته ای ارتش این رژیم به غزه به توافق رسیده است.

حماس از این توافق به عنوان یک پیروزی برای مقاومت فلسطین، تجلیل و ستایش کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی گزارش داد که این رژیم نیز با پیشنهاد آتش بس مصر موافقت کرده است.

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد: برای حفاظت از جان بی گناهان و پایان دادن به خونریزی ها، دو طرف فلسطینی و اسراییلی بر اساس طرح پیشنهادی مصر در سال 2014میلادی و توافق صورت گرفته در قاهره در سال 2012 میلادی اقدام به پذیرش آتش بس کردند.

بر اساس این بیانیه، با برقراری آتش بس که به صورت نامحدود و دائمی خواهد بود، گذرگاه های میان غزه و سرزمین های اشغالی برای ورود کمک های بشردوستانه و مصالح مود نیاز برای بازسازی مناطق آسیب دیده از جنگ، بازگشایی می شود.

این بیانیه می افزاید: همچنین به فلسطینی ها اجازه داده می شود تا شعاع شش مایلی دریا اقدام به ماهیگیری کنند.

خاورم **2041**7074**1275
کد N468215

وبگردی