آفتاب

آمریکا:برنامه ای برای همکاری با دولت سوریه در مبارزه با داعش نداریم

آمریکا:برنامه ای برای همکاری با دولت سوریه در مبارزه با داعش نداریم

تهران – ایرنا – آمریکا اعلام کرد در اقدام نظامی علیه داعش در خاک سوریه، برنامه ای برای همکاری با دولت این کشور ندارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،ˈجاش ارنستˈسخنگوی کاخ سفید در واکنشی به سخن مقامات سوریه مبنی بر کسب اجازه پیش از هرگونه اقدام نظامی درخاک این کشور،گفت: برنامه ای برای همکاری با رژیم بشار اسد نداریم چراکه این موضوع مربوط به تهدید تروریسم است.

این مقام آمریکایی این سخنان را پس از آن ایراد می کند که گزارش هایی مبنی بر پرواز شناسایی پهپادهای آمریکایی بر فراز آسمان سوریه مخابره شده است.

در همین راستا، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا ساعاتی پیش از پاسخ به سوالی در مورد آغاز پرواز شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در سوریه صرف نظر کرد و گفت: این گزارش به منزله افشاگری اخبار محرمانه است و من نمی خواهم آن را رد یا تایید کنم.

ˈمارتین دمپسیˈ گفت که واشنگتن اطلاعاتی درمورد فعالیت گروه تروریستی داعش در سوریه دارد اما یقینا به اطلاعات بیشتری نیاز است.

خبرگزاری فرانسه نیز ساعاتی پیش در گزارشی اعلام کرد: آمریکا برای ردیابی اعضای گروه تروریستی داعش از هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی در سوریه استفاده می کند.

یک مقام آمریکایی این موضوع را بعد از آن تایید کرد که سوریه روز دوشنبه گفته بود از همکاری با جامعه بین المللی از جمله واشنگتن به منظور مبارزه با تروریست ها استقبال می کند.

اما مقام های آمریکایی می گویند قصد نداشته اند از دمشق دراین خصوص کسب اجازه کنند با آنکه سوریه بارها گفته بود هر عملیاتی در خاک این کشور باید با هماهنگی دولت آن صورت بگیرد.

نگرانی های بین المللی در مورد فعالیت گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه بعد از آن افزایش یافت که این گروه اوایل هفته جاری ˈجیمز فولیˈ یک خبرنگار آمریکایی را کشت و تصاویر این اقدام را منتشر کرد.

تروریست های تکفیری داعش، از 9 ژوئن (19خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده اند.

این گروه تروریستی علاوه بر جنایات وسیعی که مرتکب شده است، ادعای تجزیه عراق را دارد و اقلیت های مذهبی و قومی را به شدت تهدید می کند.

شورای امنیت سازمان ملل طی چند قطعنامه ضمن محکومیت اقدامات تروریستی داعش در عراق و تلاش برای مسدود کردن منابع مالی کمک رسان به این گروه تروریستی، از دولت ها خواسته است برای مقابله با بحران انسانی ناشی از حملات گروه تروریستی داعش به عراق کمک کنند.

رسانام**9242**1547
کد N468012

وبگردی