آفتاب

حضور صلحبانان سازمان ملل در لبنان تمدید شد

حضور صلحبانان سازمان ملل در لبنان تمدید شد

نیویورک –ایرنا- شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست روز سه شنبه خود حکم استقرار نیروهای موقت سازمان ملل در کشور لبنان را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد و خواستار همکاری های بیشتری میان نیروی هوایی لبنان با این نیروها شد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در نشست غیر علنی روز سه شنبه خود ضمن تقدیر از تلاش این نیروها در برقراری صلح و امنیت در جنوب لبنان، ماموریت صلحبانی این نیروها را به مدت یک سال دیگر تا تاریخ 31 اوت سال 2015 تمدید کرد.

صلحبانان سازمان ملل درسال 1978 به موجب قطعنامه های 425 و 526 شورای امنیت این سازمان به منظور نظارت بر آتش بس میان رژیم صهیونیستی و لبنان و اطمینان از خروج نیروهای اسرائیلی از مناطق اشغال شده در این کشور به لبنان اعزام شدند .

این نیروها که به کلاه آبی نیز شهرت دارند، در حال حاضر علاوه بر محافظت از خط فاصل میان لبنان و فلسطین اشغالی که به خط آبی موسوم است، نظارت بر اجرای کامل قطعنامه 1701 شورای امنیت و جلوگیری از تخلفات جنگی در منطقه قجر لبنان را به عهده دارند.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل ماه گذشته در نامه ای خطاب به اعضای شورای امنیت این سازمان بر نقش حساس نیروهای صلحبان این سازمان در حفظ ثبات و امنیت در جنوب لبنان و اطمینان از حراست خط آبی میان دو کشور تاکید ورزیده و ازشروع دوباره درگیری ها میان نیروهای صهیونیست و ارتش لبنان ابراز نگرانی کرده بود.

اروپام-4-541 - 1551
کد N467965

وبگردی