آفتاب

نقش مسیحیان صهیونیست در حمایت از رژیم صهیونیستی

نقش مسیحیان صهیونیست در حمایت از رژیم صهیونیستی

جلسه عملیاتی با هدف تبیین نقش مسیحیان صهیونیست در حمایت از رژیم صهیونیستی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در جلسه هم‌اندیشی که با هدف تبیین نقش مسیحیان صهیونیست در حمایت از رژیم صهیونیستی و با تمرکز بر تحولات اخیر غزه برگزار شد، هادی سید افقهی، کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه و کاردار پیشین ایران در بیروت در این خصوص اظهار کرد: مسیحیان صهیونیست تا به حال به لحاظ جنگ افروزی در خاورمیانه اقدامات موثری انجام داده‌اند.

وی افزود: مسیحیت به لحاظ دینی با یهودیت تضادهای عمیقی دارد. مساله اتهام به حضرت مریم و پیدایش نامشروع حضرت مسیح که در آن زمان خاخام‌های یهودی به حضرت مریم نسبت داده‌اند. در حالی‌که قرآن کریم با بیانی شیوا این رخداد را در قالب داستانی بیان کرده است و حضرت مریم را زنی پاکدامن خوانده است اما امروز مسیحیان به جای آنکه از مسلمانان تشکر کنند با یهودیان صهیونیست علیه مسلمانان وارد عمل می‌شوند. هم‌اکنون این سوال پیش می‌آید که این چه نوع تفکری است که باعث شده مسیحیان با وجود اختلاف‌های عمیق با یهودیان از آن‌ها حمایت کنند.

به گفته‌ی سیدافقهی، در آغاز قرن شانزدهم میلادی مارتین گوته کشیک برجسته آلمانی از مسیحیت و کاتولیک اعلام انشقاق کرد و مذهب پروتستان را پایه‌گذاری کرد. او انجیل تفسیر واتیکان را لغو کرد و بحث نوکیشی قوم یهود که در آن زمان از دید بسیاری از مردم اروپا یک نسل پرت تلقی می‌شدند را مطرح کرد. اعتقاد مارتین گوته این بود که به دلیل آنکه بسیاری از مفسران تاریخی که در زمان تولد مسیح وجود داشته‌اند یهودی بوده‌اند اگر می‌خواهیم درک صحیحی از انجیل داشته باشیم باید از خاخام‌های یهودی برای رمزگشایی انجیل استفاده کنیم. واژه مسیحیت و صهیونیستی از آن زمان شکل گرفت و با نگاه فرجام‌شناسانه به حوادث آخرالزمان نقش مهمی برای قوم یهود در این مساله پیش‌بینی کرده است.

این کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه ادامه داد: این افراد معتقدند در آخرالزمان قبل از بازگشت حضرت مسیح تحولاتی باید در اسراییل کنونی (ارض موعود) رخ دهد. پس از دیدگاه مسیحیان صهیونیست قوم یهود نقش ویژه‌ای در ظهور دوباره حضرت مسیح دارد و معتقدم خداوند متعال خواستار آن است که حضرت مسیح در عهد موعود اجلاس کند و حکومت عدل جهانی را پایه‌گذاری کند.

کاردار پیشین کشورمان در بیروت در ادامه توضیحاتش در این زمینه افزود: مسیحیت صهیونیست به دنبال برجسته کردن نقش قوم یهود در اتفاقات آخرالزمان است. مسیحیان صهیونیست که معتقدند قوم یهود واسطه و دلیل اصلی فراهم شدن شرایط اجلاس حضرت مسیح است بر این باورند که برای اجرای این هدف باید از صهیونیست در رسیدن به اهدافش حمایت کرد. لذا این دسته از مسیحیان حمایت از اسرائیل را حمایت سیاسی،‌اقتصادی نمی‌دانند و آن را نوعی حمایت عبادی می دانند که یکی از شاخصه‌های مهم تفکر آن‌هاست.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ یکی دیگر از مولفه‌های مهم فکری مسیحیت صهیونیست آغاز جنگ آرماگدون (آخرالزمان) است که این افراد معتقدند این جنگ همزمان با تخریب مسجد‌الاقصی در شمال اسرائیل شروع خواهد شد. درنتیجه شکست‌هایی که اسرائیل با آن‌ها روبرو بوده است مشروعیت حرف این دسته از مسیحیان که دارای نفوذ گسترده‌ای در مجلس کنگره آمریکا هستند زیر سوال رفته است. این کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه بحث عهد موعود را دروغ خواند و گفت در این زمینه بسیاری از خاخام‌های یهودی معتقدند که این اتفاق توسط کوروش پادشاه ایران هنگامی که یهودیان را از ظلم حاکم بابل نجات داد و به اورشلیم بازگرداند رخ داده است.

افقهی در پایان با اشاره به آنکه پدیده مسیحیت صهیونیست برای جامعه ما ناشناخته است، افزود:‌ باید در زمینه شناخت افکار و روش‌های این فرقه خطرناک در ایران اقدامات موثرتری انجام گیرد. معتقدم در حال حاضر باید یک حرکت جهانی در مسیر تحقق گفت‌وگوی ادیان برای مقابله با اعتقادات خطرناک مسیحیان صهیونیست که جمعیت جهان را به چالش کشیده است، صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N467928

وبگردی