آفتاب

رزمایش هوایی مشترک هند و روسیه

رزمایش هوایی مشترک هند و روسیه

نیروی هوایی هند اعلام کرد: مسکو و دهلی نو از روز دوشنبه نخستین رزمایش هوایی مشترک خود را در خاک روسیه به منظور تقویت همکاری میان نیروهای هوایی دو کشور آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، نیروی هوایی هند با انتشار بیانیه‌ای گفت: رزمایش Ex Avia Indra-2014 در منطقه آستراخان روسیه و در نزدیکی دریای خزر با شرکت نیروهای هوایی روسیه و هند آغاز شده است.

بر اساس این بیانیه، این رزمایش 10 روز ادامه خواهد داشت و در تاریخ 5 سپتامبر خاتمه می‌یابد.

در این بیانیه تصریح شد: این رزمایش نقطه عطفی در روابط نظامی ما است و با شرکت خلبانان جنگنده‌ها و هلی‌کوپترها، خدمه سامانه‌های موشکی و همچنین مهندسان نیروی هوایی هند انجام می‌شود.

هند و روسیه پیشتر نیز یک سری رزمایش‌های موسوم به Indra را میان نیروهای زمینی و دریایی خود اجرا کرده بودند.

قرار است در رزمایش اخیر خلبانان جنگنده‌ها و هلی‌کوپترهای نیروی هوایی هند در ماموریت‌هایی در کنار خلبان‌های روسی و با شرکت جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه شامل جنگنده‌های Su-30SM و هلی‌کوپترهای Mi-17 و Mi-35‌ حضور داشته باشند.

نیروهای هوایی این دو کشور همچنین قرار است به بحث درباره دفاع هوایی پرداخته و خدمه رزمایش موشکی دو طرف نیز با یکدیگر تعامل پیدا کرده و در رزمایش‌های دفاع هوایی شرکت کنند.

در بیانیه نیروی هوایی هند آمده است: این رزمایش همچنین فرصتی برای نیروهای دو کشور به منظور تبادل بهترین راهکارها فراهم آورده و زمینه را برای تعاملی حرفه‌ای‌تر و رشد همکاری در آینده ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

کد N467743

وبگردی