آفتاب
سیدجواد جعفری:

دهه کرامت، دهه شناساندن آموزه‌های رضوی به مردم جهان است

دهه کرامت، دهه شناساندن آموزه‌های رضوی به مردم جهان است

مدیر بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برنامه‌های بخش بین‌الملل جشنواره امام رضا(ع) را تشریح کرد.

مدیر بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برنامه‌های بخش بین‌الملل جشنواره امام رضا(ع) را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدجواد جعفری با بیان این‌که «هفته دولت هفته‌ای است که باید یاد و خاطره شهیدان بزرگ آن را برای همگان زنده کنیم» اظهار کرد: دهه کرامت دهه شکرانه میلاد دو بوستان کاظمی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است و این هفته، هفته بزرگداشت شعائر الهی است و دهه شناخت و شناساندن آموزه‌های رضوی به مردم سراسر جهان است.

وی افزود: در شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) ما دو هدف بلند را دنبال می‌کنیم اول اینکه ما به دنبال شناساندن و معرفی آثار هنری مرتبط با امام رضا (ع) هستیم و هدف دوم ما گسترش فرهنگ رضوی و انتشار آثاری است که مرتبط با این فرهنگ هستند. در این دو رویکرد ما مرحله مقدماتی را پشت سر گذاشته‌ایم و مرحله پیش روی ما مهندسی برنامه‌ها در جشنواره است. متاسفانه بعضی از عناوین در این جشنواره تکرار شده و جذابیت آن‌ها کم شده است که ما باید آن‌ها را آسیب‌شناسی کنیم و مرحله بعدی تبیین برنامه‌ها در عرصه ملی است که در این راستا 8 کارگروه برنامه‌ها را تدوین و رصد می‌کنند.

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: بخش بین‌المللی این جشنواره زیر نظر ابراهیمی ترکمان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که دستوراتی را در این راستا تدوین و اتخاذ می‌کند. مرحله بعدی این جشنواره پذیرش آثار و داوری آن‌ها است که بیش از 216 هزار آثار فرهنگی هنری و سینمایی تولید شده است و به هزار و 268 نفر از برگزیدگان طی مراسمی جوایزی اهدا می‌شود.

جعفری افزود: مرحله بعدی ما در این جشنواره انتخاب خادمان نمونه فرهنگ رضوی بوده است که این خادمان را از داخل و خارج از کشور انتخاب می‌کنیم و مرحله‌ای داریم که در آن مرحله به صورت نمادین از شلمچه سالروز ورود امام رضا(ع) به ایران را جشن می‌گیریم. ما برای آنکه بتوانیم به آنچه که در این جشنواره می‌خواهیم برسیم باید سه مرحله دیگر را پشت سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: افتتاحیه این جشنواره در اول ذیقعده همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) بانوی کرامت در حرم مطهر این حضرت ساعت 7:30 صبح است که مصادف است با ششم شهریورماه و قرار است یکی از مراجع عظام در این مراسم سخنرانی کنند و در این روز جشن‌های دهه کرامت آغاز می‌شود. مرحله بعدی که در دستور کار داریم اجرای 85 عنوان برنامه جشن میلاد است که در 31 کشور از اول تا یازدهم ذیقعده برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) افزود: اختتامیه این جشنواره اختتامیه در جوار امام رضا (ع) در شب میلاد امام رضا (ع) در ساعت 7:30 شب برگزار می‌شود و در این مراسم از 16 خادم فرهنگ رضوی تجلیل به عمل می‌آید.

جعفری افزود: در این جشنواره دانشگاهیان فعالیت‌های زیادی داشتند و قرار است در جشنواره امسال دو اقدام مبارک رخ دهد یکی اینکه خبرگزاری فرهنگ رضوی را افتتاح می‌کنیم و کار بعدی رونمایی از کتاب « غزال غزل» گزیده‌ای از آثار هنرمندان کشورهای مختلف و کارهای هنری استاد فرشچیان است که به صورت نفیسی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

کد N467576

وبگردی