آفتاب

نهمین دور نشست دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان با کلیسای ارتدوکس روسیه برگزار شد

نهمین دور نشست دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان با کلیسای ارتدوکس روسیه برگزار شد

نهمین دور نشست دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان با کلیسای ارتدوکس روسیه، به مدت دو روز در روزهای سوم و چهارم شهریور ماه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نهمین دور گفتگوی اسلامی ‌ مسیحی، به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کلیسای ارتدوکس روسیه، با حضور اندیشمندان مسلمان از طرف جمهوری اسلامی ایران و متفکران مسیحی ارتدوکس از کشور روسیه و شخصیت‌های فرهگی کشورمان، با عنوان اصلی «راهکارهای دستیابی به فهم مشترک بین اسلام و مسیحیت» در حسینیه الزهرا(س) این سازمان برگزار شد.

این دور از نشست‌ها با محوریت، «افراط‌گری‌ دینی و راه‌های مبارزه با آن»، «تجلیل و گرامیداشت شهدا از منظر اسلام و مسیحیت» و « نقد و بررسی هشت دور گفتگوهای دینی مسلمانان و مسیحیان ارتدوکس روسیه در طول هفده سال گذشته » برگزار شد.

در این دور از نشست‌ها در روز اول یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور، ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات، آیت‌الله تسخیری مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، اسقف فئو فلاکت جانشین اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه حضور داشتند.

در روز دوم نیز حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب رویس دانشگاه ادیان و مذاهب و پرتو ییری سرگی زوانا ریوف و حجت‌الاسلام والمسلمین هادوی تهرانی درخصوص اقلیت‌های دینی و ضرورت همزیستی مسالمیت آمیز در جهان اسلام به گفت‌وگو و ایراد سخنرانی پرداختند.

این دور از گفت‌وگوها با قرائت بیانیه‌ای مشترک بین دو کشور به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

کد N467467

وبگردی