آفتاب
نماینده مردم بم در مجلس:

ابعاد دو موضوع کرسنت و بورسیه های غیرقانونی سریع تر مشخص شود

ابعاد دو موضوع کرسنت و بورسیه های غیرقانونی سریع تر مشخص شود

تهران- ایرنا - نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی از «علی لاریجانی» خواست تا هیاتی را برای رسیدگی به دو موضوع کرسنت و بورسیه های غیرقانونی مشخص کند و هر چه سریع تر ابعاد آن مشخص و اطلاع رسانی شود.

به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «موسی غضنفرآبادی» در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس افزود: این دو موضوع متاسفانه مورد سوء استفاده برخی افراد و رسانه ها شده است.

وی یادآور شد: از رییس مجلس شورای اسلامی درخواست می کنم هیاتی را تعیین و تحقیقاتی در زمینه این دو موضوع انجام شود و نتایج آن سریعا در اختیار نمایندگان قرار دهند.

وی در ادامه با بیان این که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، اظهار داشت: بعد از آن که فرزندان ملت ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ دو فروند پهباد جاسوسی پیشرفته صهونیست های غاصب را با دانش و علم فوق تصور مستکبران، سالم در اختیار گرفتند این بار یک پهباد فوق پیشرفته را منهدم کردند که لازم می دانم از این اقدام هوشمندان فرزندان ملت تشکر کنم.

نماینده مردم بم در مجلس همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت را تبریک گفت.

غضنفرآبادی همچنین به تشریح مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت و خطاب به وزیر جهاد کشاوری گفت: آیا از بیچارگی و بدبختی کشاورزان شهرستان های شرق استان کرمان اطلاع دارید؟ آیا خبر دارید که چه بر سر کشاورزان آمده است؟ آیا خبر دارید که محصول خرمای کشاورزان 30 تا 90 درصد خشکیده است؟ آیا برای این مصیبتی که بر کشاورزان وارد شده است فکری کرده اید؟

وی ادامه داد: چه کسی باید به داد مردم برسد؟ این سومین نطق بنده است که هیچ توجهی به آن نشد به علاوه نه تذکر کتبی بنده که نادیده گرفته شده است.

نماینده مردم بم در مجلس تصریح کرد: آقای وزیر تا به امروز که بنده خبر دارم هیچ اقدام موثری انجام نشده است، استدعا دارم به فوریت هیاتی برای برآورد خسارات وارده به شهرستان های بم، ریگان، فهرج ونرماشیر اعزام شود.

وی یادآور شد: اگر غفلتی و کوتاهی شود این کشاورزان برای همیشه نابود خواهند شد، خواهش می کنم این موضوع را جدی بگیرید.

نماینده مردم بم در مجلس از وزیر کشور نیز درخواست کرد: طرح ارتقای برخی دهستان های بم به بخش را به هیات دولت ارسال کند چرا که این ارتقا می بایست خیلی وقت پیش انجام می گرفت اما همچنان مانده است.

غضنفرآبادی همچنین گفت: آقای رییس جمهور، وام های قبل از زلزله بم به یک بحران در شهرستان بم تبدیل شده است. کار و اشتغال برای بدهی مردم و ناتوانی در پرداخت و عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک ها قفل شده است و به رغم پیگیری استاندار قبلی و فعلی و اینجانب هنوز به نتیجه موثری نرسیده است.

وی ادامه داد: آقای نوبخت معاون برنامه ریزی رییس جمهوری لطفی فرمود ولی هنوز ثمری نداده است از رییس جمهوری انتظار آن است که درخواست مردم را برآورده کند. مردم انتظار دارند شما وارد عمل شوید و مشکل را حل کنید.

نماینده مردم بم در مجلس با بیان این که هرچند خوشبختانه فعلا بنایی بر تقسیم استان کرمان نیست و ما به شدت بر تقسیم آن مخالفیم، گفت: اما همانگونه که خدمت رییس جمهوری و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری عرض کردم چنانچه قصدی برای تقسیم استان کرمان باشد، شهرستان های شرق استان کرمان بم، ریگان ، فهرج و نرماشیر با توجه به زیرساخت ها و قابلیت های موجود استان مستقل لحاظ شود.

سیام.1058**1336**1336
کد N467437

وبگردی