آفتاب
ظریف در دیدار با مسعود بارزانی:

مبارزه با تروریسم باید همه‌جانبه باشد

مبارزه با تروریسم باید همه‌جانبه باشد

ظریف حمایت از حیدر العبادی توسط گروه‌های فعال سیاسی مختلف برای تشکیل هرچه سریع‌تر کابینه را در راستای تقویت ثبات کشور و تامین‌کننده منویات مرجعیت عالی و منافع ملی عراق دانست.

وزیر امور خارجه كشورمان تاكید كرد: مبارزه با تروریسم و شکست قطعی آن باید به شکلی همه‌جانبه باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به عراق، محمدجواد ظریف صبح امروز در دیدار با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق آمادگی کشورمان برای توسعه و تعمیق بیشتر همکاری‌ها با استفاده از فرصت‌های موجود با عراق و اقلیم کردستان عراق را اعلام کرد.

ظریف حمایت از حیدر العبادی توسط گروه‌های فعال سیاسی مختلف برای تشکیل هرچه سریع‌تر کابینه را در راستای تقویت ثبات کشور و تامین‌کننده منویات مرجعیت عالی و منافع ملی عراق دانست.

وی همچنین بر ضرورت آینده‌نگری مسئولین مختلف این کشور در تقویت و انسجام ملی و حل و فصل اختلاف نظرهای احتمالی در چارچوب قانون اساسی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به فراگیر بودن تهدید گروه تروریستی داعش برای تمامی مذاهب و قومیت‌های عراقی، تاکید کرد: مبارزه با تروریسم و شکست قطعی آن باید به شکلی همه‌جانبه باشد و کشورها و نهادهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مسئولیت خود را در خصوص این نگرانی مشترک باید به بهترین نحو ایفا کنند.

رئیس اقلیم کردستان نیز در این نشست، با یادآوری کمک‌ها و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در دوره صدام و مهمان‌نوازی دولت و ملت ایران در آن دوران، بر فراهم بودن زمینه‌های استفاده بیش از پیش فرصت‌های همکاری تاکید کرد.

بارزانی ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری اظهار کرد: بار دیگر برای ما و دوستان ما ثابت شد سهم ایران در شرایط سخت و بدون کمترین توقعی پشتیبان و یاور ما بوده است و ما هرگز این لطف بزرگ را فراموش نمی‌کنیم.
ایران همواره حامی و پناه ما بوده و تحولات اخیر بار دیگر این موضوع را به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به ضرورت استمرار مقابله با گروه تروریستی داعش تاکید کرد: امکان ندارد حاکمیت تروریسم را بپذیریم. شکست قطعی آنان با همت و هماهنگی کشورهای منطقه مقدور و میسر خواهد شد.

بارزانی در همین ارتباط از تلاش‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران در ارائه مشورت‌ها و مساعدت‌های به موقع و موثر تقدیر کرد و حمایت‌های کشورمان برای تقویت امنیت و حمایت از وحدت ملی و تمامیت ارضی عراق را ستود.

بارزانی با اشاره به اهمیت وحدت ملی و یکپارچگی بر حمایت کامل خود از دولت حیدر العبادی برای تشکیل سریع‌تر کابینه تاکید کرد.

کد N467401

وبگردی