آفتاب

مسعود بارزانی: ایران همواره حامی ماست/ ظریف: مبارزه با ترورسیم تا شکست قطعی آن ادامه یابد

مسعود بارزانی: ایران همواره حامی ماست/ ظریف: مبارزه با ترورسیم تا شکست قطعی آن ادامه یابد

مسعود بارزانی بر وحدت ملی و یکپارچگی عراق و حمایت کامل خود از دولت عبادی برای تشکیل سریع کابینه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعزامی به عراق، محمد‌جواد ظریف، وزیر خارجه ایران روز سه‌شنبه در دیدار با مسعود بارزانی حمایت از حیدر عبادی از سوی گروه‌های فعال سیاسی مختلف عراق برای تشکیل کابینه عراق را در راستای تقویت ثبات کشور و تامین کننده منویات مرجعیت عالی و منافع ملی عراق دانست.

او بر ضرورت آینده‌نگری مسوولان عراقی در تقویت وحدت و انسجام ملی و حل و فصل اختلافات احتمالی در چارچوب منافع ملی تاکید کرد.

ظریف با اشاره به فراگیر بودن تهدید داعش برای تمامی قومیت‌های و مذاهب عراقی تاکید کرد: مبارزه با ترورسیم تا شکست قطعی آن باید به شکلی همه‌جانبه باشد و کشورها و نهاد‌های منطقه‌یی و فرامنطقه‌یی مسوولیت خود را نسبت به رفع این نگرانی و تهدید مشترک به بهترین نحو ایفا کنند.

وی در این دیدار بر آمادگی کشورمان برای توسعه و تعمیق بیش‌تر همکاری‌ها و استفاده از فرصت‌های موجود با عراق و اقلیم کردستان تاکید کرد.

رییس اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار با یادآوری کمک‌ها و حمایت‌های ایران در دوره سخت مبارزه علیه صدام و مهمان‌نوازی دولت و ملت ایران در آن دوره، بر فراهم کردن زمینه‌های استفاده بیش از پیش فرصت‌های همکاری تاکید کرد.

بارزانی ضمن تشکر از ایران و رهبری انقلاب اسلامی ایران افزود: بار دیگر برای ما و دوستان‌مان ثابت شد که ایران در شرایط سخت بدون کم‌ترین توقعی پشتیبان ما بوده است و ما هرگز آن را فراموش نمی‌کنیم. ایران همواره حامی ما بوده و تحولات اخیر بار دیگر آن را ثابت کرد.

او با اشاره به ضرورت استمرار مقابله با گروه تروریستی داعش افزود: امکان ندارد حاکمیت تروریسم را بپذیریم و شکست قطعی آن‌ها با هماهنگی کشورهای منطقه مقدور و میسر خواهد بود.

رییس اقلیم کردستان عراق در همین ارتباط از تلاش‌های مستمر ایران در ارایه مشورت‌ها و مساعدت‌های به موقع و موثر تقدیر کرد و حمایت‌های ایران برای تقویت ثبات و امنیت و حمایت از وحدت ملی و تمایمت ارضی ایران را ستود و گفت: ما بر وحدت ملی و یکپارچگی عراق و حمایت کامل خود از دولت عبادی برای تشکیل سریع کابینه تاکید می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N467365

وبگردی