آفتاب

بررسی «مرگ یک کارگر در اثر درگیری با مامورین منتسب به شهرداری» در مجمع نمایندگان تهران

بررسی «مرگ یک کارگر در اثر درگیری با مامورین منتسب به شهرداری» در مجمع نمایندگان تهران

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران از بررسی مرگ یک کارگر در اثر ضرب و شتم ماموران منتسب به شهرداری در این مجمع خبر داد.

حسین طلا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ما بعد از شنیدن خبر مرگ یک کارگر نامه‌ای را برای شهردار منطقه 4 فرستادیم و پاسخ این نامه را در هیات رییسه مجمع نمایندگان تهران مورد بررسی قرار دادیم.

وی با ابراز تاسف از درگذشت این کارگر افزود: ما با بررسی پاسخ شهرداری به این نتیجه رسیدیم که شهرداری در هر منطقه و ناحیه در مورد پسماندها به شرکت‌هایی پیمان می‌دهد و این شرکت‌ها پیمان می‌بندند و پولی را بابت قرارداد پرداخت می‌کنند و در عوض آنها هم افرادی را به کار می‌گیرند تا جلوی برداشته شدن ضایعات از سوی کسان دیگری غیر از این شرکت‌ها را بگیرند.

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران افزود: درگیری رخ داده بین فرد طرف حساب آن شرکت پیمانکاری با کارگر متوفی بوده لذا موضوع به شهرداری بر نمی‌گردد؛ به ویژه اینکه در قرارداد شهرداری با شرکت‌های پیمانکاری آمده که هر مساله‌ای پیش بیاید مسئولیت با آن شرکت است. به هر حال این واقعیت است که شهرداری نمی‌تواند همه پیمانکاران و افراد طرف حساب خود را مدیریت کند.

طلا ادامه داد: شهرداری همچنین عنوان کرده در یک هفته‌ای که این فرد بستری بوده در مورد انتقال او به بیمارستان نورافشار و پرداخت مبالغی مساعدت لازم را داشته و به هر چهار فرزند یتیم این فرد و همسرش هم کمک‌های لازم را خواهد داشت.

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر قرارداد شهرداری منطقه 4 با این شرکت پیمانکاری به حالت تعلیق در آمده است، گفت: در حال حاضر باید اجازه دهیم دستگاه قضایی بررسی‌های لازم را انجام دهد و نهایتا همه مطیع حکمی خواهند بود که قاضی پرونده در این زمینه صادر خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N467275

وبگردی