آفتاب

مدیر سابق ناسا: برنامه فضایی آمریکا گروگان روسیه است

مدیر سابق ناسا: برنامه فضایی آمریکا گروگان روسیه است

مدیر سابق انجمن هوا فضای ملی آمریکا (ناسا) اعلام کرد، سه سال پیش که شاتل‌های ناسا از رده خارج شده و به موزه‌ها برای نگهداری ارسال شدند، اخترشناسان آمریکایی مسیر خود به فضا را گم کردند و مجبور شدند تا پرتابه‌های راکت‌های روسی را برای رفت و برگشت به ایستگاه‌ فضایی بین المللی بخرند؛ اقدامی که باعث نگرانی آن‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری Power Players، مایکل گریفین، مدیر سابق ناسا گفت: این اقدامات آمریکا را در موقعیت بسیار بدی قرار داده است. ما موقعیت یک گروگان هستیم. روسیه اگر بخواهد می‌تواند تصمیم بگیرد که اخترشناسان آمریکایی دیگر به ایستگاه فضایی بین المللی نروند و من نمی‌خواهم که ملت آمریکا در چنین موقعیتی گفتار شوند.

در حالی که مساله سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی با 298 سرنشین در مرز روسیه با اوکراین باعث تنش میان مسکو و وانشگتن شده مساله اعزام اخترشناس آمریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز به این تنش‌ها افزوده شده است به طوری که معاون نخست وزیر روسیه بهار سال جاری میلادی تهدید کرد اگر آمریکا می‌خواهد اخترشناسان خود را به فضا بفرستد، باید از روی "ترامپولین" بپرد!

بنابراین، این یک رقابت جدید فضایی است. کمپانی‌های خصوصی برای دریافت چندین میلیارد دلار ناسا رقابت می‌کنند تا نسل جدیدی از کشتی‌های فضایی را برای اخترشناسان آمریکایی بسازند و ناسا به زودی تصمیم می‌گیرد که با کدام یک از این کمپانی‌ها قرار داد ببندد.

انتهای پیام

کد N467268

وبگردی