آفتاب

تحرکات جدید در روابط ایران و عربستان

تحرکات جدید در روابط ایران و عربستان

سایت تحلیلی دنیا بولتنی ترکیه در تحلیلی با عنوان تحرکات جدید میان ایران و عربستان سعودی، نوشت: سفر حسین امیرعبداللهیان، معاون وزارت خارجه ایران اولین سفر رسمی دوجانبه یک مقام ایرانی پس از بر روی کار آمدن حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران به عربستان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته این سایت تحلیلی، امیرعبداللهیان در این سفر در راستای تماس‌های رسمی خود با مقامات سعودی از جمله سعود فیصل، وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو می‌کند که به نظر می‌رسد چگونگی گسترش روابط دو کشور و مسائل منطقه‌یی از جمله سوریه و عراق از محورهای گفت‌وگوی دو طرف باشد.

این سایت ترک در ادامه آورد: این سفر از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا می‌تواند برای آینده روابط ایران و عربستان سعودی تعیین‌ کننده باشد. چندی پیش در ماه می وزیر امور خارجه عربستان از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران برای سفر به این کشور دعوت کرده بود اما ظریف به دلیل مشغله کاری نتوانست به این سفر برود.

به نوشته این سایت، در حالی که مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 ادامه داشت و دو طرف به توافق ژنو دست یافته بودند، عربستان سعودی خواسته خود را مبنی بر تقویت روابط با ایران اعلام کرد. از طرف دیگر ایران نیز سیگنال‌هایی مبنی بر گسترش روابط با کشورهای حوزه خلیج‌فارس از خود نشان داده است.

انتهای پیام

کد N467171

وبگردی