آفتاب

دو بانک روسیه مامور مقابله با تحریم های غرب شدند

دو بانک روسیه مامور مقابله با تحریم های غرب شدند

تهران-ایرنا- دولت روسیه اعلام کرد مبلغ 239 میلیارد روبل (شش میلیارد و 600 میلیون دلار) به دو بانک دولتی این کشور کمک کرده تا زمینه مقابله با تحریم های آمریکا و اروپا را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ˈای یو بیزینسˈ، بانک ˈوی تی بیˈ روسیه 214 میلیارد روبل و ˈروسلخوز بانکˈ نیز 25 میلیارد روبل از محل این کمکها دریافت می کنند.

هر دو این بانک ها به دلیل تحریم های اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه با خسارات مالی فراوانی روبرو شدند.

آمریکا و اتحادیه اروپا به بهانه حمایت روسیه از بحران اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و به منظور مجازات این کشور در ماه های اخیر چند بسته تحریمی را علیه مسکو اعمال کردند. اقدامی که به تدابیر تلافی جویانه مسکو علیه اتحادیه اروپا منجر شد و واردات محصولات مواد غذایی و تولیدات کشاورزی از این کشورها را ممنوع کرد.

برآورد می شود بخش کشاورزی و تولیدات صنایع غذایی این کشور به 18 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای تولید بیشتر به منظور جبران کمبود واردات نیاز دارد.

بر اساس این گزارش، روسیه همچنین در حال بررسی تاسیس شرکت بیمه داخلی است، زیرا مسکو در بخش بیمه نیز به شدت به شرکت های خارجی وابسته است.

به گفته یک مقام وزارت دارایی روسیه تاسیس چنین شرکتی دست کم به یک میلیارد و 500 میلیون دلار سرمایه اولیه نیاز دارد. هرچند شماری از کارشناسان اقتصادی معتقدند جایگزینی شرکت های خارجی فعال در زمینه بیمه با شرکت های روس دست کم 10 میلیارد دلار سرمایه می خواهد.

بانک وی تی بی روسیه هفته گذشته از کاهش چهار پنجم از سود خالص خود در مقایسه با سال گذشته خبر داد ولی اظهار امیدواری کرد بتواند در برابر تحریم های غرب مقاومت کند.

اروپام**9157** 1583
کد N467136

وبگردی