آفتاب
ظریف در نشست خبری با بارزانی:

از دولت عبادی حمایت می‌کنیم

از دولت عبادی حمایت می‌کنیم

ما حضور نظامی در عراق نداریم اما در کنار مردم عراق خواهیم بود./از تمامیت ارضی، وحدت ملی، توسعه و امنیت عراق دفاع می‌كنیم و آن را معادل توسعه و امنیت خودمان می‌دانیم.

وزیر امور خارجه كشورمان تاكید كرد: ما از هر دولتی که خواست مردم عراق باشد و از جمله دولت عبادی حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به عراق، نیچروان بارزانی در نشست خبری مشترك خود با وزیر امور خارجه كشورمان ضمن خیرمقدم به محمد جواد ظریف و هیات همراه گفت: امیدواریم خطر داعش هرچه زودتر تمام شود و از حضور شما در اینجا تشکر می‌کنیم.

محمدجواد ظریف در این نشست ضمن تشكر از مهمان‌نوازی گرم و صمیمانه مسعود بارزانی و مردم کردستان گفت: ما از تمامیت ارضی، وحدت ملی، توسعه و امنیت عراق دفاع می‌كنیم و آن را معادل توسعه و امنیت خودمان می‌دانیم.

وی با بیان اینكه خطر افراط را نه علیه یکی، دو قوم یا حتی علیه سوریه و عراق نمی‌دانیم بلکه خطر کل جهان می‌دانیم، یادآور شد: داعش خطری علیه مردم کل عراق، کردستان، شیعه، سنی و همه مردم منطقه است و حتی علیه کسانی است که با داعش مدتی مصالحه کردند. ما کنار مردم عراق بوده و خواهیم بود.

وزیر امور خارجه تاكید كرد: امروز همه دولت عراق و منطقه با یک دشمن مشترک روبه‌رو هستند و باید همه با هم کار کنند. این پیام مردم ایران و مقام معظم رهبری به مردم و مسئولان عراق است.

ظریف ادامه داد: بسیار خوشحالم با هوشیاری مرجعیت و رهبران سیاسی عراق به موفقیت‌های بیشتر دست یافتیم و امیدواریم یک دولت خادم و کارآمد تشکیل شود و در این زمینه هم در کنار مردم عراق خواهیم بود.

وزیر امور خارجه كشورمان با تاكید بر اینكه ما از هر دولتی که خواست مردم عراق باشد و از جمله دولت عبادی حمایت می‌کنیم، تصریح كرد: همچنین از هر گونه تفاهم میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی حمایت می‌کنیم.

ظریف همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری بیان كرد: ما حضور نظامی در عراق نداریم اما در کنار مردم عراق خواهیم بود.

مسعود بارزانی همچنین در این نشست گفت: ما از همه کشورها درخواست مهمات و کمک کردیم و اولین کشوری که به ما کمک کرد، ایران بود.

بارزانی اضافه كرد: بعد از رسیدن کمک‌های ایران و کلیه کمک‌ها اجازه ندادیم داعش به اهداف خود برسد.

ظریف در ادامه این سخن ابراز داشت: در مورد توافق‌های های داخلی عراق با تمام قوا حمایت می‌کنیم.

کد N467128

وبگردی