آفتاب

از تذکر به هیات رییسه برای انتخاب عضو هیات نظارت بر مطبوعات تا انتخاب هیات مدیره صنایع مس

از تذکر به هیات رییسه برای انتخاب عضو هیات نظارت بر مطبوعات تا انتخاب هیات مدیره صنایع مس

تهران - ایرنا - تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه) درباره انتخاب عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات و همچنین انتخاب هیات مدیره صنایع مس شهید باهنر کرمان به هیات رییسه تذکر دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری به اتفاقات جلسه گذشته مجلس برای انتخاب یک نفر از نمایندگان مجلس جهت عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات اشاره کرد و گفت: چالش اخیر مجلس برای انتخاب یک نفر عضو ناظر در هیات نظارت بر مطبوعات است.

وی افزود: تذکر من به هیات رییسه برای تضییع حقوق نمایندگان مجلس و کمیسیون های آن برابر آیین نامه داخلی است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: امروز نخبگان و جوانان و آحاد مردم چشم به مجلس دوخته اند تا امتحان قانون مداری و عمل به آن را از نمایندگان به ویژه هیات رییسه و ریاست آن مشاهده کنند.

زاکانی یادآور شد: بزرگ ترین خطا و سقوط شأن مجلس قانون شکنی و بی اعتنایی به قانون است و درخواست من از ریاست مجلس پاسداشت قانون و رعایت حقوق نمایندگان و کمیسیون هاست.

وی از رییس مجلس خواست با تدبیر خویش به همان طریقی که امروز و بارها بر اساس ماده 218 آیین نامه داخلی اقدام کرده ، رفتار کند.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین گفت: ضمنا رفتارهای خبرگزاری منتسب به مجلس (خانه ملت) هم نه تنها جامعیت ندارد بلکه جانبدارانه بی قانونی را دامن می زند که دور از شأن مجلس است و باید این قضیه اصلاح شود.



رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس نیز در تذکری به وزیران راه و شهرسازی، نفت، جهاد کشاورزی ، صنعت ، معدن و تجارت و رییس سازمان محیط زیست خواهان رسیدگی به مشکلات حوزه انتخابیه خود شد.



** شرکت شستا در انتصاب مدیران شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان تخلف کرده است

همچنین محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواهان رسیدگی به مشکلات توقف فروش صنایع مس کشور شد.

وی گفت: 9 ماه است که این صنایع هیچ فروشی نداشته و از طرفی نیز هزینه های آن افزایش یافته است.

نماینده مردم کرمان در مجلس تصریح کرد: مدیران این شرکت می گویند که نمی خواهیم محصولات خود را پایین تر از قیمت جهانی بفروشیم و از وزیر صنعت ، معدن و تجارت می خواهم که هرچه سریع تر به این مشکل رسیدگی کند.

پور ابراهیمی همچنین در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار رسیدگی به مشکل تعیین هیات امنای شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان شد و گفت: شرکت شستا در انتصاب مدیران شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان تخلف انجام داده اند که باید هرچه سریع تر به آن رسیدگی شود.

روح الله بیگی نماینده مردم میاندوآب در مجلس نیز در تذکراتی به وزیران دادگستری، راه و شهرسازی، نفت و صنعت ، معدن و تجارت خواهان رسیدگی به مشکلات حوزه انتخابیه خود شد.

سیام ** 9103 ** د . الف**1336
کد N467053

وبگردی