آفتاب
گزارش خبرنگار مهر از عراق/19

نشست خبری مشترک ظریف و بارزانی/ از هر توافقی بین اقلیم کردستان و دولت عراق حمایت می کنیم

نشست خبری مشترک ظریف و بارزانی/ از هر توافقی بین اقلیم کردستان و دولت عراق حمایت می کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه از هر توافقی بین اقلیم کردستان و دولت عراق حمایت می کنیم، گفت: امروز همه مردم عراق با یک دشمن مشترک مواجهند، پیام رهبر انقلاب و دولت ایران آن است که همه باید با هم باشند و اتحاد داشته باشند که تروریست از میان برداشته شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی به عراق؛ مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان در نشست خبری مشترک با محمد جواد ظریف در اربیل ضمن خیر مقدم به وزیر خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد: با همکاری دو کشور خطر داعش از میان برداشته شود.

ظریف نیز در این نشست خبری تاکید کرد: خوشحالم که در خدمت برادران کرد هستم. وی از مهمان نوازی گرم دولت عراق و اقلیم کردستان و مردم خوب این کشور قدردانی کرد و گفت: تمامیت ارضی و ثبات و توسعه عراق برای ما به معنای امنیت و ثبات ایران است.

وی ادامه داد: خطر افراط و ترور در عراق تنها بر علیه یک قوم یا یک کشور مانند عراق و سوریه نیست بلکه این خطر برای کل منطقه و جهان است. داعش خطری علیه کرد، شیعه و گروه های مذهبی و اقلیت ها است و حتی این خطر علیه کسانی است که با داعش مصالحه کرده و از آن حمایت کردند.

وی ادامه داد: ما در کنار مردم عراق در این مبارزه خواهیم بود و بسیار خوشحالیم که با درایت همه گروههای سیاسی روند تشکیل دولت عراق صورت می گیرد و امیدواریم یک دولت مقتدر تشکیل شود و ما در کنار عراق هستیم.

ظریف افزود: ما از هر دولتی که نتیجه رای مردم باشد با جدیت و قدرت حمایت می کنیم و بر همین اساس نیز از دولت حیدرالعبادی که با رای مردم انتخاب شده حمایت می کنیم.

وی تاکید کرد: از هر توافقی بین اقلیم کردستان و دولت عراق حمایت می کنیم.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سئوال که وزیر کشور ایران اعلام کرده که وضعیت کردها را ساماندهی خواهد کرد، اظهار داشت: ما از هر کمکی در این راستا دریغ نخواهیم کرد اما هیچ نیروی نظامی در عراق نداریم و با افتخار از توافق دولت عراق حمایت می کنیم.

ظریف همچنین در ادامه این نشست تاکید کرد: از هر گونه توافق بین دولت عراق و کردها حمایت می کنیم و امیدواریم به توافق خوبی برسند.

وی ادامه داد: امروز همه مردم عراق با یک دشمن مشترک مواجهند، پیام رهبر انقلاب و دولت ایران آن است که همه باید با هم باشند و اتحاد داشته باشند که تروریست از میان برداشته شود.

همچنین بارزانی نیز در پاسخ به این سئوال که آیا اقلیم کردستان از ایران درخواست مهمات داشته است، بیان کرد: از ایران درخواست مهمات کردیم و می خواهیم با کمک مهمات ایران، خطر داعش را به حداقل برسانیم.

کد N467052

وبگردی