آفتاب
عسگری آزاد:

ظرف 4 سال آینده کل بودجه کشور خرج هزینه های جاری می شود

 ظرف 4 سال آینده کل بودجه کشور خرج هزینه های جاری می شود

جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی گفت: سال 92 ، 80 درصد بودجه خرج هزینه های جاری شد و امسال 83 درصد و اگر این روند ادامه یابد تا چهار سال آینده همه بودجه کشور صرف خرج هزینه های جاری می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات طرحی در دستور کار مجلس قرار گرفت که بر اساس آن آموزش و پرورش مکلف می شد مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمت را منحصرا به صورت حق التدریسی به کار گیرد.

عسگری آزاد معاون منابع انسانی رئیس جمهور با اعلام مخالفت دولت با این طرح گفت: در سال 92 ، 80 درصد بودجه کشور هزینه پرداخت حقوق کارمندان شده است.

وی ادامه داد: تا آخر ماه گذشته از 67 هزار میلیارد تومان درآمد دولت 56 هزار میلیارد تومان خرج هزینه های جاری شده بنابراین 80 درصد سال گذشته که امسال به 83 درصد افزایش یافته و اگر توجه نشود تا چهار سال آینده همه بودجه کشور خرج هزینه های جاری می شود و هیچ بودجه ای برای سرمایه گذاری نخواهیم داشت.

عسگری آزاد اظهار داشت: 96 درصد درآمدهای وزارت آموزش و پرورش خرج هزینه های پرسنلی می شود یعنی از 20 هزار میلیارد تومان اعتبارات این وزارتخانه فقط 800 میلیارد تومان ارتقای کیفیت می شود.

وی ادامه داد: امروز 12 میلیون نفر دانش آموز با یک میلیون و 24 هزار نفر معلم و کادر آموزش و پرورش داریم. در سال 77 تعداد دانش آموزان 18 میلیون نفر بود و تعداد کادر نیز همین مقدار بود. امروز تعداد دانش آموزان یک سوم کاهش یافته اما تعداد کادر تغییری نکرده است. اگر تعداد کادر نیز کاهش می یافت امروز وزارت آموزش و پرورش می توانست 7 هزار میلیارد تومان از محل صرفه جویی ها به ارتقای کیفیت این وزارتخانه اختصاص دهد.

عسگری آزاد تصریح کرد: از سال 93 تا امروز 357 هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش استخدام شده اند. همان طور که امروز نمایندگان قصد دارند بر اساس طرحی مربیان پیش دبستانی و خرید خدمت را استخدام کنند.

جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی با بیان اینکه افرادی که مجلس قصد استخدام آنها را دارد مربیانی هستند که برای نگهداری کودکان و معلمان در مدارس به صورت خصوصی به کارگیری می شده اند، گفت: ما چطور حاضر می شویم کسی را که تا حالا کودک معلمی را در کلاس نگهداری می کرده به عنوان معلم بشناسیم و به وی اجازه تدریس دهیم.

وی ادامه داد: صدها هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهها امروز بیکار هستند و ما می خواهیم این افراد را که دارای مدرک دیپلم تا فوق دیپلم هستند، استخدام کنیم.

عسگری آزاد در پایان از کسری بودجه 4 هزار میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

کد N467051

وبگردی