آفتاب

مسکو و دمشق بر همکاری بر مبارزه با تروریسم تاکید کردند

مسکو و دمشق بر همکاری بر مبارزه با تروریسم تاکید کردند

مسکو - ایرنا - ˈمیخاییل بوگدانفˈ نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاور میانه و ˈریاض حدادˈ سفیر سوریه در مسکو بر همکاری روسیه و سوریه در مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، بوگدانف و حداد روز سه شنبه در دیدار با یکدیگر در مسکو در باره مسایل مربوط به مبارزه با تروریسم بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار اوضاع سوریه با توجه به صدور قطعنامه 2170 شورای امنیت سازمان ملل مورد بحث قرار گرفت.

دو طرف اعلام کردند این قطعنامه باید گام مهمی در مبارزه کشورها با تروریسم و افراط گرایی در سوریه و عراق باشد.

در این دیدار موضوعات مربوط به روابط و همکاریهای روسیه و سوریه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

مسکو از معدود متحدان سوریه در امر مبارزه با تروریسم است و بر خلاف کشورهای غربی که به بهانه های مختلف به تروریست ها در این کشور کمک کردند، از مبارزات دولت سوریه با گروه های افراط گرا و تروریستی حمایت کرده است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در گفت و گوی تلفنی با ˈولید المعلمˈ همتای سوری خود بر موضع کشورش در حمایت از سوریه در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وزرای خارجه روسیه و سوریه در این تماس تلفنی در مورد فعالیت های تروریستی در سوریه و عراق و نیز مبارزه با تروریست های داعش تبادل نظر کردند.

لاوروف و ولید المعلم همچنین ابراز امیدواری کردند که قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل ،گامی مهم در راستای مقابله مشترک و جمعی با پدیده تروریسم باشد.

وزرای امور خارجه روسیه و سوریه تاکید کردند که هر اقدامی علیه تروریست ها و عوامل افراطی باید با اصول قوانین و مقرارت بین المللی همخوانی داشته باشد و به استقلال و تمامیت ارضی کشورها نیز احترام بگذارد.

اروپام*5*391*518**1479
کد N467040

وبگردی