آفتاب

استان سمنان دارنده بیشترین کاروانسراهای تاریخی در کشور

استان سمنان دارنده بیشترین کاروانسراهای تاریخی در کشور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه این استان بیشترین کاروانسراهای کشور را دارد، افزود: قرار داشتن استان سمنان، در مسیر جاده‌ی ابریشم برای گردشگران فرهنگی خارجی بسیار مهم و پرجذبه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سمنان،«محمدحسین بحرالعلومی» با اعلام حمایت از مطالعات استادان و دانشجویان دپارتمان مطالعات شهری و معماری دانشگاه پلی‌تکنیک میلان در خصوص روستای ده‌نمک آرادان، گفت: این اداره‌کل درصدد احیاء و باززنده‌سازی روستای تاریخی ده‌نمک است.

وی اظهار کرد: این اداره‌کل نیز در صدد جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای اجرای طرح پیشنهادی این دانشگاه در خصوص باززنده‌سازی روستای ده‌نمک است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه مزایده‌ی واگذاری مدیریت و بهره‌برداری کاروانسرا، یخچال و آب انبار ده‌نمک توسط این اداره‌کل و صندوق احیاء در جراید عمومی اعلام شده است، گفت: ده‌نمک،به سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیاز دارد.

بحرالعلومی از اجرای طرح‌های مطالعاتی استادان دانشگاه میلان در دیگر جاذبه‌های تاریخی استان نیز استقبال کرد و گفت: استادان این دانشگاه شناخت بسیار خوبی از استان سمنان دارند و یکی از قابلیت‌های مهم این استان را خشتی بودن بناها می‌دانند.

وی با تأکید بر اینکه اجرای این پروژه در تبدیل استان سمنان به مقصد گردشگری بسیار موثر است، گفت: همه‌ی تلاش این اداره‌کل در زمینه‌ی تبدیل استان سمنان به مقصد گردشگری مسافران و گردشگران، به خصوص توریست‌های خارجی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان، بیشترین کاروانسراهای کشور را دارد، افزود: قرار داشتن استان، در مسیر جاده‌ی ابریشم برای گردشگران فرهنگی خارجی بسیار جالب است.

بحرالعلومی ابراز امیدواری کرد با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی، ده‌نمک بعنوان قطب گردشگری و روستای پایلوت در زمینه احیا و جذب گردشگر در استان مطرح شود.

براساس این گزارش، روستای تاریخی و کهن ده‌نمک یکی از روستاهای شهرستان آرادان از استان سمنان است که در 23 کیلومتری بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام

کد N467006

وبگردی