آفتاب
سردار سلامی:/ تكمیل می‌شود/

نگاه امروز جهان به ملت ایران نگاهی ستایش‌برانگیز است

نگاه امروز جهان به ملت ایران نگاهی ستایش‌برانگیز است

اینکه اراده بسیجی به کمک محرومان می‌شتابد و امروز مرزها را می‌شکافد به وضوح می‌توان این موضوع را در جنوب لبنان برای اولین بار مشاهده کرد که چگونه افسانه شکست‌ناپذیری یک رژیم متکی به حمایت‌های جهانی با شکست روبه‌رو شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تاكید کرد: امروز نگاه جهانی به ملت ایران نگاهی رفیع، ستایش‌برانگیز، دلنشین و همانند یک آرزو برای همه ملت‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین سلامی در مراسم گرامی‌داشت روز بسیج كارمندان كه امروز با حضور جمعی از مسئولان عالی كشوری و لشگری كه در تالار اجتماعات وزارت كشور برگزار شد، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز شاهد تحولات و حوادث خارق‌العاده و خارج از اراده عادی بوده‌ایم. پیروزی شگفت‌انگیز در اوج نابرابری شکست‌های خارق‌العاده در جبهه دشمنان بزرگ جهانی بوده‌اند.

وی ادامه داد: دفاع از دستاوردهای ارزشمند انقلاب تاریخی بزرگ‌مان، حفظ استقلال در فضای تهدید و توطئه، ثبات قدم یک ملت در نبردهای همه‌جانبه در همه‌ عرصه‌ها آفرینش صفحات درخشانی از ملت ایران است که تمامی تفکرات، ‌معادلات، فرمول‌های جاری پنهان در جهان را بر هم زده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینكه ملت ایران معیارهای جدیدی را ساخته‌ و موقعیت خود را در فضای بین‌المللی تثبیت کرده‌اند، اظهار داشت: شاخص‌ها و جذابیت‌هایی که قابل تبدیل شدن به الگوهایی همچون صاحب قدم بودن، سربلندی، عزت‌طلبی حامل روح فداکاری و شجاعت و ایثارگری است.

سلامی تاكید کرد: امروز نگاه جهانی به ملت ایران نگاهی رفیع، ستایش‌برانگیز، دلنشین و همانند یک آرزو برای همه ملت‌هاست.

وی با بیان اینکه چه عاملی باعث شده است محیط سیاسی اجتماعی و جغرافیایی امروز ایران در میان امواج آتش در محیط پیرامونی مثل یک گلستان دلنشین باشد، تصریح كرد: مهمترین عامل این موضوع باید حاکم بودن روح و تفکر بسیجی دانست که از درون تفکرات امام راحل به اندیشه‌های مقام معظم رهبری سرچشمه گرفته و همیشه در فضای ذهن و قلب جامعه ما نقش بسته است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینكه تفکر بسیجی که شاخصه‌های آن از منطق وحی استخراج شده است، یادآور شد: با اتکا به آیه‌های قران مجید این تفکر توانسته است در هشت سال دفاع مقدس همه قدرت‌های بزرگ را به زانو دربیاورد. در منطق وحی که تفکر بسیجی از آن سرچشمه گرفته و ملت شکست‌ناپذیر را به وجود آورده، هیچ قدرتی را جز قدرت خداوند به رسمیت نمی‌شناسد و در میان مومنان هیچ قدرتی جز قدرت او اصالت ندارد.

سلامی با بیان اینکه هر ملتی همانطور که می‌اندیشد عمل می‌کند، خاطرنشان كرد: وسعت اندیشه و دامنه آرزوهای ملت ما سرچشمه‌ گرفته از رهبری‌های بنیان‌گذار آن و مقام معظم رهبری است که معماری این فضای ذهنی جامعه را بر هم زده‌اند. معماری که آرزوی آن فتح قله‌های بزرگ در جهان نه تنها در ذهن بلکه به واقعیت‌های زمین تبدیل شده و ما آن را هر روز مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اعجازهای مکتب وحی این است که جامعه‌ای می‌تواند با توکل به آن از فراز آرمان‌ها و آرزوهای دشمنان عبور کند. امروز در محیط ذهنی دشمنان ما چیزی جز نابودی انقلاب اسلامی جامعه ما و نظام ما وجود ندارد و سناریوهای آنها طی 36 سال گذشته شکست ملت ما بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با یادآوری اینكه ما در تاریخ خود عمل‌های بزرگ و گردنه‌های سختی را پشت سرگذاشته و از آنها عبور کردیم، ابراز داشت: این حکمت الهی است و در سایه اعتقاد و ایمان واقعی به دست آمده است چون منطق وحی قرآن به ما یاد می‌دهد که با نیت خالصانه و تکیه بر قدرت الهی مقابله با دشمن برویم که در این موضوع کمیت ملاک نیست و این پیام وحی است.

سلامی عنوان كرد: این تجربه تاریخی ماست که نشان می‌دهد آنجایی موفق بوده‌ایم که با تکیه بر خداوند و با قلیت بر دشمن پیروز شده‌ایم.

وی با بیان اینكه در هشت سال دفاع مقدس یک جنگ جهانی بود و همه قدرت‌های جهانی در آن ائتلاف كرده بودند، اوج نصرت خداوند کاملا مشهود بود، گفت: ما در آنجا تفکر بسیجی را درک کرده‌ایم نه فقط با ذهن بلکه با عین که دیدیم هر کجا و هر کس که بر نصرت خداوند بشتابد بر دشمن پیروز است.

سلامی با تاكید بر اینكه منطق بسیجی یک مکتب درخشان قدرت آفرین الهام‌بخش است، بیان كرد: اینکه اراده بسیجی به کمک محرومان می‌شتابد و امروز مرزها را می‌شکافد به وضوح می‌توان این موضوع را در جنوب لبنان برای اولین بار مشاهده کرد که چگونه افسانه شکست‌ناپذیری یک رژیم متکی به حمایت‌های جهانی با شکست روبه‌رو شد.

کد N466952

وبگردی