آفتاب

هواپیماهای شناسایی چین واردحریم هوایی تایوان شدند

هواپیماهای شناسایی چین واردحریم هوایی تایوان شدند

تهران-ایرنا- یک مقام دفاعی تایوان روز سه شنبه اعلام کرد هواپیماهای شناسایی چین چندبار وارد حریم هوایی این کشور برفراز دریای چین جنوبی شدند.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری کیودو، ˈهسیونگ هو شیˈ فرمانده ستاد فرماندهی مشترک دفاع هوا_فضا تایوان طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت ورود این هواپیماهای چین به حریم هوایی تایوان روز گذشته طی چهارمرحله و دو بار صبح و دوبار بعدازظهر صورت گرفت.

وی افزود یک فروند هواپیمای شناسایی ˈوای -8ˈ ارتش خلق آزادی بخش چین روز گذشته هنگام پرواز از استان جنوبی ˈگوانگ دونگˈ به سمت دریای چین جنوبی ، دوبار وارد حریم هوایی تایوان شد و یک فروند هواپیمای مشابه دیگر نیز عصر همان روز طی دو مرحله اقدام به این کار کرد.

براساس این گزارش، هواپیماهای مذکور به مدت 10 دقیقه در حریم هوایی تایوان حضور داشتند به طوری که فرماندهی دفاع هوایی این منطقه دوفروند جت جنگنده ˈمیراژˈ در پایگاه هوایی واقع در منطقه غربی ˈهسینچوˈ و دو فروند جنگنده دفاعی دیگر در پایگاه هوایی ˈتاینانˈ در جنوب این منطقه را به حال آماده باش درآورد.

به گفته ˈهسیونگˈ، اتفاق هایی نظیر این قبلا نیز روی داده و هواپیماهای نظامی ژاپن و آمریکا وارد حریم هوایی تایوان شده اند.

براساس این گزارش، چین منطقه تایوان را که در سال 1949 میلادی در پایان یک جنگ داخلی از این کشور جدا شد، بخشی ازخاک خود می داند و استفاده از اقدام نظامی در صورت اعلام استقلال از سوی این منطقه را منتفی ندانسته است.

بااین حال تنش بین چین و تایوان از زمان روی کارآمدن ˈما یینگ جئوˈ رییس جمهوری تایوان در سال 2008 میلادی کاهش یافته و زمینه ای برای تحکیم روابط تجاری و جهانگردی ˈپکنˈ و ˈتایپهˈ پدید آمده است.

آساق*5 *1450*1446
کد N466914

وبگردی