آفتاب
تحولات انتخاباتی افغانستان/

مذاکرات عبدالله و احمدزی با کرزای/ آغاز روند بررسی شکایات نامزدها

مذاکرات عبدالله و احمدزی با کرزای/ آغاز روند بررسی شکایات نامزدها

مذاکرات دو نامزد دور دوم انتخابات با کرزای و اعلام آمادگی کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی در ثبت و بررسی شکایات نامزدها از جمله تحولات انتخاباتی افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های افغان از اعلام آمادگی کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی در ثبت و بررسی شکایات نامزدان ریاست جمهوری در پی اتمام روند تفتیش و آغاز ابطال آرا خبر دادند.

در همین رابطه نادر محسنی سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات به رسانه ها گفت که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بعد از ابطال آرا ۲۴ ساعت وقت دارند که شکایت و اعتراض خود را در این کمیسیون ثبت کنند اما از آنها می خواهیم تا از شکایت های بدون اسناد به طور جدی خودداری کنند.

محسنی افزود که بعد از ثبت شکایات کمیسیون تا ۴۸ ساعت بعد شکایات را به صورت علنی بررسی می کند و نتیجه آن را به کمیسیون مستقل انتخابات ارسال می کند.

سخنگوی کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی نیز از مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات خواست که روند ابطال آرا را به صورت علنی انجام دهد تا شکایت کمتری درج شود.

محسنی خاطر نشان کرد که حجم بالای شکایات باعث طولانی شدن روند بررسی می شود و ممکن است که در زمان معین نتیجه انتخابات مشخص نشود.

روند انتخابات در حالی رو به اتمام هست که تا کنون نهادها و سازمان های بسیاری اعلام کردند طولانی شدن انتخابات ضربه ای محکم به اقتصاد و امنیت افغانستان وارد آورده است.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات نیز با اشاره به اینکه طولانی شدن انتخابات عامل اصلی گسترش فقر، ناامنی و رکود اقتصادی است، از نامزدهای انتخاباتی خواست تا بر اساس قانون با هم به تفاهم برسند.

نادر محسنی همچنین گفت که از هفته آینده جمع بندی آرای شوراهای ولایتی غیر از کابل و ننگرهار شروع می شود و از بررسی ۹۰۰ مورد صندوق که نامزدهای شورای ولایتی کابل درج کرده اند، ۲۰۰ مورد آن بررسی شده است.

خبر دیگر اینکه عبدالله عبدالله و اشرف غنی دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با حامد کرزای دیدار می کنند.

در همین رابطه یکی از سخنگوهای تیم تحول و تداوم به یک رادیو خصوصی در کابل گفته است که قرار است امروز سه شنبه دو نامزد انتخابات با کرزای درباره چگونگی برگزاری مراسم تحلیف و آغاز به کار رئیس جمهوری جدید دیدار کنند.

این دیدار درحالی انجام شود که کرزای در دیدار شنبه گذشته با استادان دانشگاه شیخ زاید ولایت خوست گفته بود که دیگر زمان اعلام نتایج تمدید نمی شود و از روز گذشته روند باطل سازی آرای تقلبی از طرف کمیسیون آغاز شده است.

کد N466889

وبگردی