آفتاب

روسیه، غرب را به اعمال تحریم های متقابل تهدید کرد

روسیه، غرب را به اعمال تحریم های متقابل تهدید کرد

مسکو- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو به هر گونه تحریم از سوی کشورهای غربی علیه خود پاسخ متقابل خواهد داد.

به گزارش ایرنا، لاوروف روز سه شنبه در مصاحبه با روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا ارگان دولت روسیه گفت: در صورت وضع تحریم های جدید از سوی غرب، مسکو تمام اقدامات لازم را برای دفاع از منافع قانونی خود از جمله در عرصه امنیت ملی به عمل می آورد.

وی افزود: هیچ شکی نباید وجود داشته باشد که ما از منافع خود دفاع می کنیم.

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سوالی در مورد چشم انداز پاسخ کشورش به تحریم های جدید غرب گفت: روسیه بر این اساس تصمیم به منع یکساله واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی از کشورهای تحریم کننده خود گرفت.

لاوروف افزود: روسیه به هیچ وجه زبان زور و اولتیماتوم را نمی پذیرد و آن را غیرقابل قبول می داند.

وی اضافه کرد: پاسخ مسکو به اقدامات یکجانبه آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای تحریم کننده روسیه متوازن و سنجیده است و در آن حقوق و تعهدات روسیه در چارچوب قراردادهای بین المللی ازجمله در سازمان تجارت جهانی مورد توجه قرار گرفته است.

آمریکا و متحدان غربی و اروپایی این کشور در ماههای اخیر در رابطه با مساله اوکراین چند بسته تحریم ها علیه مقامهای روس و شرکت های مالی و بخش های اقتصادی این کشور اعمال کرده اند.

روسیه نیز در پاسخ به این اقدامات علیه خود روز هفتم ماه اوت جاری واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی از کشورهای تحریم کننده خود را به مدت یک سال منع کرد.

اروپام*5*3911*518** 1337
کد N466785

وبگردی