آفتاب

سه مهندس چینی در ترکیه ربوده شدند

سه مهندس چینی در ترکیه ربوده شدند

به گفته منابع امنیتی شبه نظامیان مظنون کرد سه مهندس چینی را در جنوب شرقی ترکیه و در نزدیکی مرزهای این کشور با عراق و سوریه کار می‌کردند، ربودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته این منابع امنیتی این کارمندان چینی توسط افرادی که به نظر کردهای حزب کارگران کردستان ترکیه بودند از یک مغازه در "سیلوپی" یک شهر مرزی ترکیه دزدیده شدند. این افراد همچنین قصد داشتند تا به یک نیروگاه برق در حال ساخت که این مهندسان چینی در آن کار می‌کردند، حمله کنند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، یکی از سخگویان سفارت چین در ترکیه گفت، این کارمندان چینی بعد از حمله شبه نظامیان به یک نیروگاه برق حرارتی که توسط نیروهای چینی در حال احداث است، ناپدید شده‌اند.

براساس گزارش آژانس خبری محلی فیرات که به پ ک ک نزدیک است، طی چند ماه اخیر اعتراضاتی علیه ساخت این دومین نیروگاه برق در سیلوپی شکل گرفته است.

در همین حال ارتش ترکیه عملیاتی را برای یافتن این مهندسان چینی و نجات دادنشان آغاز کرده‌ است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این اقدام را برعهده نگرفته است.

گروه پ ک ک که توسط ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا یک گروه تروریستی شناخته می‌شوند، سه دهه است که اقداماتی را علیه دولت ترکیه انجام می‌دهد اما این شورش‌ها بعد از آتش بس سال 2013، فعلا متوقف شده است.

این شبه نظامیان در گذشته نیز اقدام به دزدیدن سربازان، مهندسان و خبرنگاران کرده‌اند و برخی اوقات تلاش می‌کردند تا با ربودن آن‌ها دست به معاوضه زندانیان بزنند. اما مشخص نیست که چرا این بار چینی‌ها هدف این اقدام قرار گرفته‌اند.

بنا به گزارش شینهوا سفارت چین از دولت ترکیه خواسته تا تمام تلاش خود را برای یافتن و امنیت این مهندسان به کار بگیرد و اقداماتی در جهت افزایش امنیت کارمندان و شهروندان چینی در ترکیه انجام دهد.

انتهای پیام

کد N466682

وبگردی