آفتاب

واشنگتن پاسخ ولید معلم را داد

واشنگتن پاسخ ولید معلم را داد

تسنیم نوشت:

سخنگوی وزرات خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات روز  گذشته وزیر خارجه سوریه گفت: زمانی که بحث دفاع از منافع مطرح می شود  آمریکا نیاز ندارد  از دولت سوریه اجازه بگیرد.

جن ساکی در کنفرانس خبری خود گفت زمانی که جان آمریکایی ها به خطر می‌افتد و یا بحث دفاع از منافع خودمان مطرح می شود، به دنبال کسب اجازه از دولت سوریه نخواهیم بود.

وی افزود که گروه تروریستی داعش تهدید کرده قصد حمله به خاک آمریکا را دارد و ما این تهدید را بسیار جدی می گیریم و تحرکات احتمالی این گروه در خارج از سوریه و عراق را با دقت رصد می کنیم.

ساکی با تایید حضور اتباع کشورهای غربی در بین تروریست ها در سوریه و عراق آن را تهدیدی برای امنیت غرب خواند و افزود این موضوع یکی از مباحث مهم درحال رایزنی با انگلیس و دیگر کشورهای غربی است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه تاکید کرد ما برای مبارزه با داعش به مرزها محدود نخوایم شد، ما فعالانه آنچه را که برای مبارزه با این تهدید لازم شود مورد ملاحظه قرار می دهیم.  وی تایید کرد آمریکا همچنان دولت فعلی را به عنوان حکومت حاکم در سوریه می‌شناسد.

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر تمایل آمریکا و کشورهای غربی برای همکاری با دولت سوریه در مقابله با گروه تروریستی داعش منتشر شد.

در این رابطه ولید معلم وزیر خارجه سوریه گفت که دمشق آماده همکاری و هماهنگی در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم است.

وزیر خارجه سوریه همچنین از بیانیه شورای امنیت سازمان ملل علیه گروهک تکفیری داعش استقبال کرد و گفت: هر گونه حمله هوایی بر فراز خاک سوریه باید با هماهنگی دمشق باشد وگرنه تجاوزی آشکار محسوب می شود.

52261

کد N466662

وبگردی