آفتاب

دادستانان آمریکایی: داماد بن لادن باید به حبس ابد محکوم شود

دادستانان آمریکایی: داماد بن لادن باید به حبس ابد محکوم شود

دادستانان آمریکایی اعلام کردند، داماد اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده به خاطر نقشش به عنوان سخنگوی بن لادن پس از حملات 11 سپتامبر باید به حبس ابد محکوم شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت آمریکا اعلام کرده که "سلیمان ابوغیث"، داماد بن لادن به خاطر ایفای نقش سخنگوی وی و بیان سخنان تهدیدآمیز و خطرناک علیه آمریکایی‌ها باید به حبس ابد محکوم شود.

دادستان‌ها اعلام کردند، تروریسم یک جنایت با بالاترین میزان جنایت پیشگی است و عدم ارتکاب مجدد جنایات تروریستی به نظر کاملا دشوار است.

استنلی کوهن، وکیل سلمان ابوغیث به قاضی کاپلان اوایل ماه جاری میلادی تاکید کرده بود تا حکم حبس موکلش را به 15 ماه برساند و اعلام کرده بود که این مدت برای وی کافی است.

داما بن لادن مارس سال جاری میلادی به توطئه برای قتل شهروندان آمریکایی و تامین حمایت برای القاعده متهم شده بود.

وی متولد کویت است که پنج سال پیش با بزرگترین دختر بن لادن ازدواج کرد و از سال 2001 عالی‌ترین شخصیت القاعده محسوب می‌شود که در آمریکا محاکمه شده است.

دادستان‌ها در ادامه شکایت خود آورده‌اند که ابوغیث در کمال غرور گفته که پس از حملات 11 سپتامبر دست راست پدرزنش بوده و مکررا در فیلم‌های ویدئویی اعلام کرده که می‌خواهد افراد بیشتری را به خدمت القاعده دربیاورد.

وکیل داماد بن لادن همچنین گفت که موکلش هیچ اطلاع یا نقش کلیدی در حملات 11 سپتامبر نداشته و در بمب‌گذاری‌ها یا فعالیت‌های تروریستی شرکت نکرده است. تنها نقش وی سخنگوی بن لادن بودن پس از حملات بوده است.

انتهای پیام

کد N466657

وبگردی