آفتاب

"چالش سطل یخ"را فراموش کنید؛ مردم غزه سطل خاک بر سر خود می‌ریزند

"چالش سطل یخ"را فراموش کنید؛ مردم غزه سطل خاک بر سر خود می‌ریزند

مردم جنگ زده غزه "چالش سطل یخ" را که در حمایت از بیماران "ای ال اس" است، به "چالش سطل خاک" تبدیل کردند.

مردم جنگ زده غزه "چالش سطل یخ" را که در حمایت از بیماران "ای ال اس" است، به "چالش سطل خاک" تبدیل کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، چالش سطل یخ در حمایت از انجمن حمایت از بیماران ای ال اس به راه افتاد. بیماری ای ال اس یک بیماری بد خیم در سلسله اعصاب رابط مغز و ماهیچه‌ها است.

این بیماری سلول‌های عصبی را به تدریج از کار می‌اندازد و در نتیجه اعصاب، علائم مغزی را نمی‌توانند به ماهیچه‌ها برسانند. بدین ترتیب ماهیچه‌ها که ایجاد کننده حرکت در بدن می‌باشند، به تدریج لاغرتر و کم قدرت‌تر می‌شوند؛ کارایی آن‌ها پیوسته کمتر و کمتر از گذشته شده و سرانجام به کلی از بین می‌روند.

حال ساکنان غزه که از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به منازلشان جان سالم به در برده‌اند ورژن خود را از این چالش به راه انداخته‌اند. آن‌ها به جای یخ از خاک استفاده می‌کنند که نشانگر ویرانی خانه‌های غیر نظامیانی است که در بمباران هوایی با خاک یکسان شده است. هدف آن‌ها اطلاع رسانی درباره وضعیت سخت زندگی در غزه است و اولین ویدئو توسط ایمن العالول، روزنامه نگار فلسطینی در اینترنت منتشر شد.

در جریان چالش سطح یخ افراد مشهوری از بیل گیتس گرفته تا دیوید بکهام شرکت کردند و هر کدام دوستان خود را برای این چالش نامزد کردند.

ایمن العالول در ویدئوی خود گفت: من باید کاری انجام می‌دادم و پیام غزه را به تمام جهان ارسال می کردم. اینجا پیدا کردن آب بسیار مهمتر از آن است که بخواهیم آن را به روی سرمان بریزیم و اگر آب را بتوان پیدا کرد، منجمد کردن آن کار دشواری است.

وی در ادامه توضیح می‌دهد که به این دلیل تصمیم گرفته است تا به جای آب از بقایای ساختمان‌های ویران شده استفاده کند.

این حرکت ابتکاری روز شنبه در صفحه فیس بوک منتشر شد و تاکنون دو هزار نفر آن را پسندیده‌اند. تاکنون حدود 40 میلیون پوند برای بیماران ای ال اس جمع آوری شده است اما این روزنامه نگار فلسطینی بسیار متواضع است و به کمک‌های امداد قانع است.

وی می‌خواهد که مردم جهان همبستگی و حمایت خود را با مردم فلسطین نشان دهند.

در ادامه این جوان فلسطینی می‌گوید که قطعا پس از رفتن به خانه آبی برای شستن سر و رویش پیدا نخواهد کرد.

در جریان حملات اسرائیل به نوار غزه که تاکنون 500 هزار تن را آواره کرده است، خسارت مادی زیادی به این منطقه وارد شد.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین تاکنون 2119 تن کشته شده‌اند که شامل 400 کودک بودند.

انتهای پیام

کد N466613

وبگردی