آفتاب

تظاهرات خشونت‌آمیز ساکنان استانبول علیه حضور آوارگان سوری

تظاهرات خشونت‌آمیز ساکنان استانبول علیه حضور آوارگان سوری

صدها تن از ساکنان استانبول در اعتراض به حضور آوارگان سوری در شهرشان تظاهرات خشونت‌آمیزی به راه انداختند و با پلیس درگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این درگیری‌ جدیدترین دور خشونت‌ها در میان افزایش تنش‌ها میان آوارگان سوری و ساکنان محلی ترکیه است؛ آوارگانی که تعدادشان در ترکیه به 2 / 1 میلیون تن افزایش یافته است.

خبرگزاری دوغان ترکیه گزارش داد که این تظاهرات پس از مطرح شدن ادعاهایی مبنی بر اینکه یک مرد سوری یک دختر جوان را مورد آزار و اذیت قرار داده است، برگزار شد.

تلویزیون ترکیه تصاویری از حضور حدود 300 معترض در شرق استانبول نشان داد که با خود چوب، چاقو و کارد بزرگ و سنگین به همراه داشتند و به مغازه‌ها و خودروهایی که متعلق به آوارگان سوری بود حمله کرده و شعارهای ضد سوری سر می‌دادند.

معترضان شیشه‌ مغازه ها را شکسته و خودروها را واژگون می‌کردند و پلیس ضد شورش گاز اشک آور پرتاب کرده و با آب پرفشار سعی در متفرق کردن معترضان داشت. شبکه سی.ان.ان ترک گزارش داد که پنج زن سوری در جریان این تظاهرات زخمی شدند. معترضان ترکیه در طول هفته گذشته نیز اعتراضات ضد سوری به راه انداخته بودند اما این اعتراضات عمدتا در مناطق جنوب و جنوب شرقی ترکیه بود که بیشترین تعداد آوارگان سوری در آنجا مستقر شدند.

دولت ترکیه به دلیل اعتراض ماه جاری در غازی آنتپ در اعتراض به حضور آوارگان سوری، حدود صدها تن از آنان را به کمپ آوارگان هدایت کرد تا تنش‌ها کاسته شود.

انتهای پیام

کد N466596

وبگردی