آفتاب

عشایر نینوای عراق برای نبرد با داعش به پا خاستند

عشایر نینوای عراق برای نبرد با داعش به پا خاستند

تهران- ایرنا- ˈشیخ عمر الجبوریˈ عضو شورای شیوخ استان نینوای عراق اعلام کرد: جوانان عشایر نینوا برای نبرد با گروه تروریستی داعش و پاک سازی این استان از لوث وجود تروریست ها، گردان های مسلح تشکیل داده اند.

عمر الجبوری در گفت وگو با خبرنگار شبکه تلویزیونی ˈالعراقیهˈ اظهار داشت: جوانان نینوا کمیته ها و گردان هایی برای دفاع از این استان تشکیل داده اند.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که تروریست های جنایتکار داعش، نینوا را به فساد و تباهی کشانده اند، خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی، عناصر تبهکار یک باند تروریستی را که در صدد منفجر کردن بیش از 10 خودرو بمب گذاری شده در مناطق پراکنده پایتخت بودند را دستگیر کرده اند.

از سوی دیگر ˈسعد معنˈ سخنگوی ستاد فرماندهی عملیات بغداد، اعلام کرد: نیروهای نظامی عراق روز دوشنبه (25 آگوست/سوم شهریور) 152 تروریست را در اطراف بغداد به هلاکت رسانده و شماری را نیز بازداشت کردند.

بنا بر این گزارش، نیروهای ارتش عراق همچنین ابوانس العراقی، مسوول رسانه ای داعش را به همراه دو تن از معاونانش در منطقه ˈحمرینˈ به هلاکت رساندند.

همچنین جنگنده های ارتش عراق، 20 تروریست را در منطقه ضلوعیه در جنوب شهر تکریت به هلاکت رساندند و با انجام بیش از پنجاه پرواز در هفته گذشته، مراکز تجمع داعش در مناطق سعدیه، جبال حمرین و جلولا را در هم کوبیدند.

خاورم ** 1487 **7074**1275
کد N466477

وبگردی